واکنش نمایندگان به موضوع تک نرخی شدن ارز

کد خبر: 1108590

نماینده مردم نوشهر در مجلس با بیان اینکه بیماران نگران حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو هستند، تاکید کرد که حذف این ارز به صلاح مردم و مملکت نیست.

 واکنش نمایندگان به موضوع تک نرخی شدن ارز

محمدعلی محسنی بندپی نماینده نوشهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه در تذکر شفاهی گفت: افزایش بی رویه قیمت کالاها به ویژه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از مرغ و تخم مرغ تا گوشت و لبنیات و سایر کالاها کمر مردم را شکسته است و هر روز معیشت آنها را سخت تر می‌کند.

وی در همین راستا افزود: به تازگی بیماران طی تماس‌هایی با نمایندگان مجلس از حذف ارز 4200 تومانی دارو که وزیر بهداشت اعلام کرده است و به این نکته اشاره کرده که این امر خانمان برانداز است، ابراز نگرانی می‌کنند.

نماینده مردم نوشهر در مجلس تصریح کرد: مجلس و دولت نباید ضعف نظارت خود را در مبارزه با فساد و فاسد با چند برابر کردن قیمت ها جبران کنند، چرا که ما تجربه تلخ هدفمند کردن یارانه ها، حذف یارانه انرژی و صدقه 45 هزار تومانی دولت اسبق را فراموش نکرده ایم، بنابراین در شرایط اقتصادی فعلی به هیچ وجه به صلاح مردم و مملکت نیست که ارز 4200 تومانی حذف شود و مجلس باید با دقت به این موضوع بپردازد.

**حذف ارز دولتی مشکلاتی ایجاد می‌کند

در ادامه رحمت اله نوروزی نماینده مردم علیآباد در مجلس شورای اسلامی هم در تذکری گفت: روز گذشته در کمیسیون جلسه ای با صالح آبادی و ساداتی نژاد داشتیم، آنها به دنبال حذف ارز 4200 تومانی هستند با توجه به تلاطم اقتصادی اخیر و نرسیدن نهاده های دامی به دست کشاورزان و بهره مندی دلالان از این امر، به نظر می رسد حذف ارز دولتی به منفعت نباشد.

وی افزود: در شرایطی که شاهد گرانی گوشت مرغ، گوشت قرمز و لبنیات هستیم، حذف ارز دولتی باعث گرانی مجدد می شود و یارانه ای که در نظر گرفته ایم نمی تواند جبران این گرانی باشد. حضرت آقا بر حمایت از قشر آسیب پذیر و آحاد مردم که مدافعان اصلی نظام هستند تاکید داشتند.

وی تاکید کرد: حتی با یارانه 150 هزار تومانی نیز نمی توان دردی از مشکلات مردم برطرف کرد برای تصمیم گیری نظر متخصصین، نمایندگان کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه را بگیریم. حذف ارز دولتی مشکلاتی را ایجاد می کند.

** رئیس سازمان برنامه و بودجه با حضور در مجلس تبعات تک نرخی شدن ارز را بیان کند

ابراهیم نجفی نماینده آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکری شفاهی خطاب به مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهری گفت: علیرغم دستور وزیر راه و شهرسازی قرار بود از تبصره 8 بودجه 1400 برای توسعه حرم آستانه اشرفیه استفاده شود اما متأسفانه با مکاتباتی که صورت گرفته از این تبصره استفاده نشده و از مسیرهای دیگر برای این امر استفاده شده  که لازم است به این موضوع رسیدگی شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به هیأت رئیسه گفت: از هیأت رئیسه انتظار داریم دستورکارهای مجلس در راستای تأمین معیشت خانوارها باشد. همچنین در بحث تک نرخی شدن ارز که در فضای مجازی و فضای حقیقی برای مردم نگرانی ایجاد کرده است، لازم است رئیس سازمان برنامه و بودجه به صحن علنی دعوت شود تا راهکارهای مد نظر را توضیح داده و تبعات تک نرخی شدن ارز را بیان کند./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها