علیرضابیگی: هک شدن سامانه کارت سوخت مردود است

کد خبر: 1108834

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: اختلال سامانه کارت سوخت نمی تواند به دلیل هک شدن و از سوی عوامل خارجی رخ داده باشد.

علیرضابیگی: هک شدن سامانه کارت سوخت مردود است

احمد علیرضابیگی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختلال سامانه کارت سوخت در کشور گفت: این موضوع محل تامل است، چون هک شدن از سوی عوامل خارجی و حتی عوامل داخلی زمانی میسر است که سامانه اینترنتی باشد؛ در نتیجه اختلال اخیر نمی‌تواند هک کردن و از سوی عوامل خارجی محسوب شود.

وی اضافه کرد: در جریان وقایع ۲۸ آبان ۹۸ که حدود ۴ روز اینترنت در کشور قطع شد، در عملیات بانکی و سوخت رسانی هیچ وقفه‌ای ایجاد نشد و این سامانه‌ها فعالیت می‌کردند.

علیرضابیگی تأکید کرد: در حال حاضر موضوع اختلال در سامانه را پیگیری می کنیم و از مسئولان توضیح می خواهیم؛ البته امکان دارد عوامل سرسپرده خارجی دسترسی هایی به سامانه ها داشته باشند که اینجا باید با نفوذ مبارزه کرد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس یادآور شد که اطلاعات کنونی نشان می دهد در اختلال سامانه کارت سوخت هک شدن رخ نداده، مگر اینکه کسی توضیحات قانع کننده ای بدهد.

وی درباره برخی گمانه زنی ها مبنی بر اینکه اختلال اخیر در سامانه مذکور از سوی دولت یا حاکمیت برای تأمین بودجه رخ داده، تصریح کرد: بعید می دانم چنین باشد، چراکه دولت حاضر نیست اعتبارش را چنین مخدوش کند و در این اتفاق، نفوذ مطرح است.

علیرضابیگی بیان کرد: تمام اظهارنظرها برای طراحی شبکه داخلی در کشور برای مصونیت از تهدیدهاست و در شرایطی که سامانه های چون بانک، گمرک، سوخت و حمل و نقل شبکه داخلی و اینترنتی هستند، پذیرش هک شدن، صحبتی غیر فنی است./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها