نقوی حسینی: اختصاص یارانه به احزاب را قبول ندارم

کد خبر: 1108980

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره پرداخت یارانه به احزاب و لزوم داشتن پایگاه اقتصادی برای آن‌ها پرداخت.

نقوی حسینی: اختصاص یارانه به احزاب را قبول ندارم

سید حسین نقوی حسینی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی درباره پرداخت یارانه به احزاب و نحوه درست یا غلط بودن این مسئله گفت: یک موضوعی که در قوانین حزبی مطرح است و در کشورهای دیگر نیز وجود دارد، کمک به احزاب است که در کشور ما از آن به عنوان یارانه احزاب یاد می شود.

این نماینده سابق مجلس افزود: کمک مالی به احزاب در سایر کشور‌ها هم وجود دارد و حتی در بودجه سالانه برای کمک به احزاب اعتباراتی در نظر گرفته می‌شود تا احزاب بتوانند نقش خودشان را ایفا کنند. در کشور ما ردیف بودجه برای یارانه احزاب داشتیم که چند سال است یارانه‌ای به احزاب اختصاص پیدا نمی‌کند و اگر هم وجود داشته باشد مبلغ خیلی ناچیزی است و نمی‌تواند حمایت خیلی زیادی از حزب به لحاظ مالی داشته باشد.  

وی با بیان اینکه اختصاص یارانه به احزاب را قبول ندارم خاطر نشان کرد: دلیل من این است که در اغلب نظام‌های سیاسی این پشتوانه مالی و قدرت اقتصادی است که افراد به قدرت سیاسی می‌رساند. به این معنی که فرد دارای پشتوانه مالی قوی در حزب خودش است و کار اقتصادی کرده و به منصب سیاسی دست پیدا می‌کند.  

نقوی حسینی با بیان اینکه در کشور ما این موضوع برعکس است، اظهار کرد: در کشور ما افراد از منصب سیاسی به قدرت اقتصادی می‌رسند و وقتی جایگاه دولتی را تصاحب می‌کنند آن زمان به دنبال کار اقتصادی می‌روند و به لحاظ اقتصادی خودشان را قوی می‌کنند به همین دلیل فساد اقتصادی و رانت خواری و سوء استفاده مالی در نظام ما بسیار مشاهده می‌شود.  

این فعال اصولگرا افزود: اگر افراد از پایگاه و جایگاه محکم اقتصادی به جایگاه سیاسی دست پیدا کنند، چندان نیازی به رانت خواری و سوء استفاده نخواهند داشت. یارانه حزبی در برخی کشور‌ها مطرح است، ولی اصل این است که حزب باید خودش پایگاه اقتصادی برای خودش ایجاد کند. /باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها