پرتره

سخنگوی جوان

کد خبر: 1109593

صد روز از شروع به کار دولت گذشت تا بالاخره تکلیف ریاست شورای اطلاع رسانی معلوم و دولت سخنگو‌دار شد.

سخنگوی جوان

گروه سیاست سایت فردا - با تغییر دولت، کرسی سخنگویی خالی مانده و به تبع آن ارتباط رسانه‌ها و دولت ضعیف شده بود. این نقیصه اما بالاخره رفع شد و سید ابراهیم رئیسی علی بهادری‌جهرمی را به عنوان سخنگوی دولت و رئیس شورای اطلاع رسانی برگزید.

انتخاب او در روزهای اخیر تقریبا قطعی شده و خبرش هم به صورت غیررسمی رسیده بود. نام بهادری جهرمی از ابتدا در بین فهرست گمانه‌ها بود و وقتی سپهر خلجی در اینستاگرام خود ضمن ابراز تاسف اعلام کرده که رایزنی‌هایش با دولت به نتیجه نرسیده و سخنگو نخواهد شد، معلوم بود که این مسئولیت به عهده بهادری جهرمی گذاشته خواهد شد، خاصه آنکه خلجی گزینه دولت برای سخنگویی را برادری جوان، فاضل و خوش‌بیان وصف کرده بود.

خلاصه اینکه دیروز بالاخره خبر رسما اعلام شد و سخنگوی جدید که دانش‌آموخته دکترای حقوق عمومی از دانشگاه تهران است، به عنوان جوان‌ترین عضو کابینه منصوب شد.

سخنگوی جدید را بشناسیم

علی بهادری جهرمی متولد شهریور سال 64 است و در گلپایگان، استان اصفهان به دنیا آمده است. در تهران و قم بزرگ شده و بعد از اتمام دبیرستان در مدرسه پروفسور حسابی تهران وارد دانشگاه شده است. شاگرد اول بوده و یکسره تا دکتری رفته و همیشه همه معدل‌ بالایی داشته است. 

در دبیرستان ریاضی خوانده و دانشگاه امیرکبیر هم قبول شده بود اما تصمیم گرفت که حقوق بخواند و به دانشگاه تهران رفت. سال 91 هم یک دوره مدیریت نوین دولتی و حکمرانی در مؤسسه jica  ژاپن گذراند.

بهادری را باید از پیشتازان فعالیت‌های دانشجویی جهادی دانست. خاطرات این فعالیت‌ها موضوع اولین کتاب او است. 

او از سال 88 و وقتی هنوز دانشجوی کارشناسی ارشد بود فعالیت شلغی خود را شروع کرد، آن هم به عنوان کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس. بعد عضویت پژوهشکده شورای نگهبان درآمد و به عنوان مدیر پژوهشی در این پژوهشکده مشغول به کار شد. در تابستان 94  به پیشنهاد جمعی از حقوقدانان و به انتخاب سردار محمدرضا نقدی ریاست سازمان بسیج حقوقدانان کشور و پس از آن با حکم سردار کاظمینی ریاست سازمان بسیج حقوقدانان تهران به صورت همزمان به عهده گرفت.  در سال 96 و وقتی از این جایگاه استعفا داده دوباره به پژوهشکده شورای نگهبان برگشت.

علی بهادری‌جهرمی انگلیسی و عربی می‌داند و تا حالا 14 کتاب و 30 مقاله چاپ کرده است. فعالیت‌های علمی خود در سال 98 و با  عضویت در هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس شروع کرد. وقتی دولت رئیسی شروع به کار کرد از او به عهوان گزینه معاونت حقوقی هم نام می‌بردند اما دیدیم که انتخاب رئیس جمهور این نبود. گویا دلیل صرف نظر رئیسی از این تصمیم مخالفت رئیس قوه قضاییه با انتقال او به دولت بوده است.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها