تغییر نحوه عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های مجلس

کد خبر: 1110105

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس جزئیات جلسه امروز کمیسیون متبوعش درباره طرح نحوه عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های مجلس را تشریح کرد.

تغییر نحوه عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های مجلس

سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوعش، گفت: بررسی طرح اصلاح مفادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس مربوط به عضو نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی در جلسه امروز این کمیسیون قرار داشت.

وی در تشریح بخشی از جزئیات طرح مذکور، افزود: براساس این طرح هیچ یک از اعضای هیأت رئیسه نمی‌توانند عضو کمیسیون‌های تخصصی مجلس شوند، همچنین اعضای غیرثابت کمیسیون اصل 90 و آیین‌نامه داخلی مجلس  نیز نباید عضو کمیسیون‌های خاص و ویژه همچون تلفیق بودجه برنامه و یا کمیسیون های مشترک شوند.

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس بیان کرد: در نهایت پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان، کلیات طرح مذکور به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

محمودی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد که این طرح برای ارزیابی جزئیات به کارگروه تخصصی ارجاع شود تا پس از بررسی در کارگروه ، جزئیات آن نیز در کمیسیون مورد واکاوی قرار گیرد که پس از پایان بررسی‌ها در کمیسیون،  طرح جهت رسیدگی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها