سفر رییس‌جمهور به زنجان/بازدید رئیس‌جمهور از مراکز تولیدی و صنعتی/بغض رئیسی هنگام سخن گفتن از غواصان شهید +فیلم

کد خبر: 1110295

بازدید از چند طرح‌ تولیدی و صنعتی، حضور در جمع نخبگان، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری از جمله برنامه‌های آیت‌الله رئیسی است.

سفر رییس‌جمهور به زنجان/بازدید رئیس‌جمهور از مراکز تولیدی و صنعتی/بغض رئیسی هنگام سخن گفتن از غواصان شهید +فیلم

رئیس‌جمهور در دهمین سفر استانی خود، لحظاتی پیش در فرودگاه زنجان مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراه لحظاتی پیش وارد فرودگاه زنجان شدند و مورد استقبال آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان، محسن افشارچی استاندار زنجان و جمعی از مسئولان استانی قرار گرفت.

رئیس‌جمهور در این سفر ضمن دیدار با نخبگان استان زنجان در شورای اداری نیز حضور داشته و در پایان، در نشست خبری به سؤالات خبرنگاران پاسخ خواهد داد.

اجرای طرح‌های مرتبط با آموزش‌وپرورش، بهداشت و سلامت، ایجاد پایگاه‌های سلامت، ساخت خوابگاه‌های دانشجویی، تجهیز دانشگاه‌ها، اکتشافات معدنی، توسعه شهرک‌های صنعتی، تکمیل طرح‌های فاضلاب شهری، اشتغال‌زایی زنان روستایی و سرپرست خانوار، از جمله برنامه‌های این سفر و هیئت همراه خواهد بود.

همچنین ارائه تسهیلات ازدواج به جوانان، اصلاح نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها و آزادراه‌های استان، پروژه‌های آب‌رسانی و ساخت و تکمیل مجتمع و سالن‌های ورزشی، از جمله مباحثی است که برای سفر رئیسی به زنجان در نظر گرفته شده است./ ایسنا

رئیس جمهور در زنجان: با توجه به ظرفیت‌های موجود باید کارهای بسیاری در استان انجام شود

رئیس جمهور گفت: استان زنجان ظرفیت‌های بسیاری دارد، استان کشاورزی، صنعتی، معدنی است با این ظرفیت‌های استان به ویژه ظرفیت نیروی انسانی جوان مردمانی که اهل تلاش فعالیت هستند باید کارهای بسیاری در استان زنجان انجام شود.

به گزارش تسنیم از زنجان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز با هیئت همراه وارد استان زنجان شد.

رئیس جمهور در مراسم استقبال در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه من باید زودتر از حال حاضر به استان زنجان سفر می‌کردم اما سفر به تعویق افتاد اظهار داشت: استان زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است که این صفت بسیار ارزشمندی برای استان زنجان و زنجانی‌ها محسوب می‌شود، با این وجود عشق و علاقه به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در مردم این استان نیز بی‌نظیر است.

وی گفت: استان زنجان دارای مفاخر بسیاری است و علما، حکما، دانشمندان و فلاسفه بزرگی دارد که نامدارانی هستند که نه تنها در زنجان و ایران اسلامی بلکه در جهان اسلام نامشان همیشه بلند است.

رئیس جمهور با بیان اینکه استان زنجان، استان سرداران رشید اسلام و سلحشورانی است که نام آن‌ها همچنان در دفاع از وطن همچنان می‌درخشد گفت: استان زنجان ظرفیت‌های بسیاری دارد، استان کشاورزی، صنعتی، معدنی است با این ظرفیت‌های استان به ویژه ظرفیت نیروی انسانی جوان مردمانی که اهل تلاش فعالیت هستند باید کارهای بسیاری در استان زنجان انجام شود.

وی عنوان کرد: با اینکه اقداماتی در استان زنجان به برکت انقلاب اسلامی انجام شده اما نسبت به کارهایی که باید انجام شود فاصله وجود دارد اما امیدواریم در این سفر بخشی از مشکلاتی که بررسی شده را بتوانیم در جلسه شورای اداری استان که با حضور مدیران استان، نماینده ولی‌فقیه، استاندار و نمایندگان مجلس است برطرف کنیم و تصمیمات مفید و خوبی بگیریم. با این وجود برخی موارد نیز جزو مصوبات سفر خواهد بود در این راستا ما ساز و کاری برای پیگیری مصوبات سفر آماده کرده‌ایم که تا حصول نتیجه قطعی دنبال شود.

رئیسی با اشاره به اینکه به دلیل شرایط کرونایی امکان اجتماع آن چنانی نیست بیان کرد: باید به تمام شهرستان‌های استان سر می‌زدم اما عملاً این امر امکان پذیر نیست. با این حال من توفیق دارم هر ساله در ایام سوگواری امام حسین(ع) در استان زنجان حضور یابم و عرض ادب داشته باشم اما امسال این توفیق به دلیل شرایط کرونایی و وضعیت خاص حاصل نشد.

رئیس‌جمهور از بزرگترین واحد نساجی زنجان بازدید کرد

وی گفت: امیدوارم آنچه که خواست مردم عزیز استان زنجان است محقق شود و مردم در عمل تحقق درخواستان را ببینند.

رئیس جمهور در نخستین بازدید‌های خود در استان زنجان از بزرگترین واحد صنعت نساجی کشور مستقر در این استان که در کلاف مشکلات گیر کرده است، بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در دهمین سفر استانی خود وارد زنجان شد.

گفتنی است رئیس جمهور پس از مراسم استقبال، بازدیدهای میدانی و البته سرزده خود را از برخی از روستاهای استان، برخی از واحدهای تولیدی و مراکز اقتصادی آغاز خواهد کرد.

آیت‌الله رئیسی در جریان مطالبات مردم زنجان قرار گرفت

رئیس جمهور پس از ورود به استان زنجان و بازدید از پروژه "سرجین بافت" در تقاطع علی‌آباد و کوی ثمین با استقبال مردم این استان روبه‌رو شد.

مردم زنجان گلایه‌هایی از تعاونی‌های مسکن داشتند و این موضوع را به آیت‌الله رئیسی منتقل کردند‌.

 آیت ‌الله رئیسی هم با شنیدن مطالبات شهروندان زنجانی  در زمینه وضعیت را‌ه‌های مواصلاتی، تکمیل سد‌های نیمه‌کاره، طرح‌های نیمه‌کاره، مشکلات اشتغال جوانان، حل معضل سرب و روی و پسماند آن، تامین آب پایدار در روستا‌ها، مشکلات بخش تولید در کشاورزی و صنعت و مشکلات تعاونی‌های مسکن وعده داد که قطعاً این مشکلات را پیگیری خواهد کرد.

بازدید رئیس جمهور از بزرگترین واحد صنعت نساجی استان زنجان

رئیس جمهور پس از ورود به استان زنجان در نخستین بازدید، از مجموعه سرجین بافت که یکی از بزرگترین واحد‌های صنعتی کشور در زمینه نساجی است بازدید کرد این مجموعه علی‌رغم 50 میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی  هنوز تولیدی ندارد و در گره مشکلات به ویژه موانع بانکی گرفتار است.

فعالیت در سرجین بافت از تولید نخ آغاز و در نهایت پس از بافندگی، تکمیل و رنگرزی به پوشاک منتهی می‌شود. اجرای این طرح از سال 89 آغاز شده بر اساس آمار موجود این واحد توان تولید 10 میلیون و 500 هزار تن نخ پنبه، 5 میلیون و 950 هزار مترمربع پارچه را دارد و ظرفیت تولید انواع پوشاک آن 5 هزار و 950 عدد است و توان به کارگیری و اشتغال قریب به 2 هزار نفر را نیز دارد.

این طرح از تکنولوژی ماشین‌آلات اروپا استفاده کرده و تجهیزات مورد نیاز آن نیز خریداری شده است، طرح در زمینی به مساحت 163 هزار و 733 متر مربع و با زیربنای 74 هزار و 263 متر مربع احداث شده است.

اما با تمام این شرایط و با اینکه این واحد از تسهیلات ارزی از طریق صندوق توسعه ملی به میزان حدودی 50 میلیون یورو در خرید تجهیزات استفاده کرده و دارای سرمایه‌گذاری وقت یک‌هزار و 800 میلیارد ریالی است اما در این سال‌ها ادامه روند کار با موانعی که توسط بانک عامل ایجاد شده متوقف شده و عملاً تولیدی در این واحد انجام نمی‌گیرد.

در همین راستا این رسانه 17 آبان ماه در گزارشی مفصل با عنوان "حال ناخوش صنعت پوشاک استان زنجان/ چرا بزرگترین واحد نساجی ایران افتتاح نمی‌شود" به بیان مشکلات و مسائل سرجین بافت پرداخت و خواستار رسیدگی مسئولان امر برای حل گره کور این مجموعه شد./ تسنیم

بازدید رئیسی از محل انباشت کیک روی زنجان

رئیس جمهور با تاکید بر استفاده بهینه از مجموعه معدنی و صنعتی دپوی کیک روی زنجان و برداشتن یک گام سریع برای حل مشکلات این واحد، اظهار داشت: باید استحصال مواد معدنی این پسماندها انجام شود و فواید این ثروت نصیب مردم زنجان شود، اما اگر این استحصال انجام نشود موجب خسارت به مردم می شود.

به گزارش ایسنا،‌ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر به استان زنجان از سایت دپوی کیک روی زنجان بازدید کرد و ضمن اشاره به اقدامات و پیگیری‌هایی که در زمان ریاست خود بر قوه قضائیه برای حل مشکل دپوی کیک روی انجام داده بود، گفت: منافع این پسماندها برای مردم است و به موجب حکم قانون به مردم زنجان واگذار شده است.

زنجان با تولید ۸۰ درصد شمش روی کشور، اولین و بزرگترین تولیدکننده شمش روی در خاورمیانه بوده و عمده محصول صادراتی استان شمش روی است.

روزانه ۲ هزار تُن پسماند روی در شهرک صنعتی تخصصی روی زنجان تولید می‌شود و این پسماندها بیش از ۱۵ سال بود که در محوطه شهرک، انبار می‌شد. ساماندهی پسماند های باطله آلوده شهرک روی در استان یک مطالبه بیست ساله بود که علاوه بر نگرانی و دغدغه‌هایی که به لحاظ آسیب‌ و خطرات مرتبط بر محیط زیست‌ و سلامت مردم داشت، موجب اختلاف بین دولت و بخش خصوصی در تملک این کیک‌ها شده بود.

انتقال این مواد به خارج شهر و دفع اصولی و بهداشتی آن نیز مدت‌ها به عنوان مطالبه عمومی مردم این استان مطرح می‌شد تا اینکه در جریان سفر شهریور ماه سال ۱۳۹۸ آیت‌الله رئیسی به عنوان رییس قوه قضاییه به استان زنجان این موضوع به صورت جدی مطرح و با دستور رییس وقت دستگاه قضا، تعیین تکلیف پسماند روی در دستور کار قرار گرفت.

رئیسی در بازدید از کارخانه روغن نباتی جهان: اجازه نمی دهیم تولید در کشور دچار وقفه شود

رئیس جمهور گفت: اجازه نمی دهیم تولید در این کشور دچار وقفه شود، باید کارخانه روغن نباتی جهان با تمام ظرفیت کار کند.

به گزارش ایسنا،‌ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پیش از ظهر پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر به استان زنجان از کارخانه روغن نباتی جهان بازدید کرد و گفت: خط تولید این کارخانه تقریبا تعطیل است و کند کار می‌کند و فقط ظاهرا سرپا نگه داشته شده است.

رئیس جمهور افزود: من به خوبی کارخانه روغن نباتی جهان را می شناسم قبلا وقتی به این کارخانه آمده بودم به استاندار (وقت) گفتم این کارخانه را راه بیاندازید و در مدت کوتاهی راه اندازی شد.

رئیسی با اشاره به شباهت مشکلات این کارخانه با مجموعه کیوان در همدان گفت: کارگران با لباس های کارگری معطل ایستاده اند و آماده کار هستند، خط تولید هم آماده است، اما اقدام نمی‌کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما اجازه نمی دهیم تولید در این کشور دچار وقفه شود، باید کارخانه روغن نباتی جهان با تمام ظرفیت کار کند.

رئیسی با اشاره به اینکه کسی که کارخانه روغن نباتی جهان را در اختیار دارد تعدادی دیگر از این کارخانه ها را هم در کشور در اختیار گرفته است، خطاب به مدیر داخلی کارخانه خاطر نشان کرد: به کسی که این کارخانه را در اختیار دارد بگویید نمی‌تواند فقط به شکل اسمی و با ظاهرسازی کارخانه را اداره کند.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت های کشور تصریح کرد: از نظر حقوقی این واحد با مشکلات زیادی در واگذاری و ادامه فعالیت روبرو است و این معطل ماندن قابل تعقیب و پیگیری است.

رئیسی با تاکید به مدیران استانی مبنی بر پیگیری بازگشایی واقعی کارخانه روغن نباتی جهان و استفاده حداکثری از توان کارگران آن، گفت: شرط واگذاری کارخانه ها و واحدهای اقتصادی و صنعتی باید تولید و اشتغال کارگران باشد. این ظاهر سازی ها نمی‌تواند ثروت های بزرگ کشور را معطل کند. الان باید ۸۰۰ کارگر اینجا باشند نه اینکه با ۸۰ کارگر ظاهر سازی کنند.

رئیس جمهور همچنین از وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار و دادستان زنجان خواست راه اندازی این کارخانه با جدیت دنبال شود.

کارخانه روغن نباتی جهان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان روغن نباتی کشور بود که در جریان انتقال از استان البرز به استان زنجان به مدرن‌ترین دستگاه‌های روز دنیا تجهیز شده بود. این واحد تولیدی نیز یکی از واحدهای صنعتی پرشمار کشور است که در جریان اجرای ناصحیح سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی دچار مشکل شده و علاوه بر کاهش چشمگیر تولید، تعداد زیادی از کارگران آن نیز اخراج شدند./ ایسنا

رئیس جمهور: امیدواریم مشکل بیکاری را کاهش دهیم

رئیس جمهور با اشاره به مشکل بیکاری میان جوانان زنجانی، گفت: ما دغدغه رفع بیکاری را داریم و امیدواریم بتوانیم مشکل بیکاری را کاهش دهیم.

 بنا به اعلام آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر پنج‌شنبه در جریان سفر به استان زنجان، از منطقه مسکونی کوی فلسطین در حاشیه شهر زنجان بازدید کرد.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در این بازدید گفت: خوشحال هستم که امروز در جمع مردم این منطقه از شهر زنجان، شهر شور و شعور حسینی هستم.

دکتر رئیسی با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی مردم و مسئولین استانی بیان داشت: با عنایت خداوند مشکلات این منطقه پیگیری و حل می‌شود.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه در این محله حدود ۱۲۰ خانواده ساکن هستند، از استاندار زنجان خواست برای جایگزینی ساکنین این محله در منطقه‌ای مناسب برنامه ریزی و اقدام شود.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به مشکل بیکاری میان جوانان زنجانی، اظهار داشت: ما دغدغه رفع بیکاری را داریم و امیدواریم بتوانیم مشکل بیکاری را کاهش دهیم./ میزان

گپ و گفت رئیس‌جمهور با دانش‌آموز زنجانی

 

گلایه رییسی به دلیل ظاهرسازی در روز بازدید از کارخانه روغن سازی زنجان

گلایه شدید رئیس جمهوری از راه‌اندازی نمایشی کارخانه روغن نباتی جهان؛ جلوی این ظاهرسازی‌ها را خواهم گرفت

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر استانی به زنجان، به بازدید کارخانه‌ای رفت که پیش از این و در دوران ریاست بر قوه قضائیه هم یکبار از آن بازدید کرده بود؛ کارخانه روغن نباتی جهان که به دلیل واگذاری به بخش خصوصی، سال‌ها از رونق افتاده و قرار بود با تمهیدات صورت گرفته حالا پر رونق به کار خود ادامه دهد.

اما در جریان بازدید رئیس جمهوری از این کارخانه، برخی کارگران روغن نباتی جهان که نگران از دست دادن شغل خود هم بودند، این پیام را به آیت‌الله رئیسی منتقل کردند که خط تولیدی راه اندازی شده، تنها یکی از خطوط  تولید ممکن، آنهم با ظرفیت 10 درصدی کارخانه است که از سوی صاحبان این مجموعه و در آستانه ورود رئیس جمهوری راه اندازی شده است.

اطلاع از همین موضوع موجب ابراز گلایه شدید آیت الله رئیسی شده و بر همین اساس کمیته متشکل از مسئولان اجرایی و قضائی استان زنجان را مامور رسیدگی به موضوع کرد.

بیژن اسماعیلی مالک کارخانه روغن نباتی جهان، در روند خصوصی‌سازی سال‌های اخیر، اقدام به خریداری چندین کارخانه معتبر و با سابقه کشور کرده که برخی از آن‌ها به تعطیلی کشانده شده و یا با حداقل ظرفیت مشغول تولید هستند که از جمله آنها می‌توان علاوه بر کارخانه روغن نباتی جهان به کارخانه کیوان همدان اشاره کرد که در جریان سفر آیت الله رئیسی به استان همدان در زمان ریاست قوه قضائیه، این کارخانه به روند تولید گذشته خود بازگشت.

آیت الله رئیسی در جریان سفر پیشین به استان زنجان با حضور در جمع کارگران معترض این کارخانه دستور پرداخت مطالبات معوق کارگران پرداخت سود و بیمه آنها را صادر کرد که در این دو سال پرداخت‌ها صورت گرفته ولی تولید نیمه تعطیل است.

این واحد تولیدی در اردیبهشت سال ۹۲ در حالی که بیش از ۶۰۰ کارگر داشت به بخش خصوصی واگذار شد. این کارخانه در زمان حاضر حدود ۸۰ کارگر دارد.  

حالا رئیس جمهوری پس از راه‌اندازی نمایشی برخی بخش‌های این کارخانه کمیته‌ای را مامور کرده تا نسبت به مالکیت این کارخانه تعیین تکلیف کنند.

رئیسی: سهم ما در اقتصاد منطقه کم است

رئیس‌جمهور در دیدار با نخبگان زنجان:

پروژه‌های ناقص مانده مردم را رنج می‌دهد، اولویت دولت سیزدهم اتمام پروژه‌های نیمه تمام است.

سهم ما در اقتصاد منطقه کم است، به راحتی می‌توانیم ۲۰ میلیارد دلار تجارت منطقه‌ای را چند برابر کنیم.

وجود ۸۰ معدن غیر فعال در زنجان قابل تحمل نیست، اوضاع تولید در زنجان رنج‌آور است.

 

حضور رئیس جمهور در یکی از محلات حاشیه نشین زنجان

رئیس جمهور پیش از ظهر امروز پنجشنبه در جریان سفر به استان زنجان، از منطقه مسکونی کوی فلسطین در حاشیه شهر زنجان بازدید کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، رئیس جمهور پیش از ظهر امروز پنجشنبه در جریان سفر به استان زنجان، از منطقه مسکونی کوی فلسطین در حاشیه شهر زنجان بازدید کرد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جمع اهالی یکی از مناطق حاشیه زنجان، گفت: امیدواریم این دیدار منجر به نتیجه شود.

او با بیان اینکه روحانی مستقر در محله نسبت به انتقال مشکلات به مسئولان تلاش کرده است، افزود: تلاش می‌کنیم مشکل بیکاری جوانان تا حد ممکن رفع شود.

حجت الاسلام رئیسی گفت: خوشحالم که امروز در جمع مردم این منطقه از شهر زنجان، شهر شور و شعور حسینی حضور دارم.

اوبه مشکلات مطرح شده از سوی مردم و مسئولین استانی اشاره کرد و افزود: با عنایت خداوند مشکلات این منطقه پیگیری و حل می‌شود.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه در این محله حدود ۱۲۰ خانواده ساکن هستند، از استاندار زنجان خواست تا برای جایگزینی ساکنین این محله در منطقه‌ای مناسب برنامه ریزی و اقدام شود.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به مشکل بیکاری میان جوانان زنجانی ادامه داد: ما دغدغه رفع بیکاری را داریم و امیدواریم بتوانیم مشکل بیکاری را کاهش دهیم.

بغض رئیسی هنگام سخن گفتن از غواصان شهید

رئیس جمهوری ایران در یکی از برنامه‌های سفر به استان زنجان هنگام سخن گفتن از ایثارگری شهدای غواص دفاع مقدس بغض کرد.

سیدابراهیم رئیسی در سخنان خود در جمع مسئولان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان زنجان یاد شهیدان دوران دفاع مقدس به ویژه غواصان شهید را گرامی داشت و گفت: همه ما باید بدانیم این مسئولیت را از چه کسانی تحویل گرفته‌ایم.

رئیس جمهوری: بودجه سال ۱۴۰۱ بر محور عدالت خواهد بود

آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری روز پنجشنبه در جمع نخبگان استان زنجان گفت:

بودجه سال ۱۴۰۱ بر محور عدالت خواهد بود، آنچه که رهبری بارها در خصوص اصلاح ساختار بودجه تاکید کرده‌اند را بنا داریم در بودجه تقدیمی به عنوان مهمترین سند مالی دولت، حتما بر محور عدالت باشد و محور توجه به عدالت هم آمایش سرزمینی است.

رئیسی: ما اعلام کرده‌ایم جهاد سازندگی باید احیا شود

رئیس‌جمهور گفت: هیچ‌گونه تهدید و تحریم ما را از حرکت سازنده باز نمی‌دارد.

رئیس‌جمهور گفت: محور بودجه ۱۴۰۱ عدالت است و آنچه که مقام معظم رهبری تاکید دارند اصلاح ساختار بودجه است؛ بنابراین بودجه‌ای که به استان‌ها ابلاغ می‌شود باید عدالت‌محور باشد.

رئیس جمهور در ادامه سفر خود با جمعی از فرهیختگان و اقشار مختلف مردم دیدار کرد. این دیدار در سالن غدیر دانشگاه سراسری زنجان انجام شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در این جلسه اظهار داشت: استان زنجان استان مردمانی سلحشور، دانشمند، توانمند، شهید‌پرور، شهر و دیار غواصان دریا دل، استان تلاش و کوشش، استان پرورش‌دهنده فرهیختگان و دانشمندان است.

وی در ادامه با بیان اینکه تقسیم امکانات باید بر اساس عدالت و یا آمایش سرزمین باشد گفت: محور بودجه 1401 عدالت است، آنچه که مقام معظم رهبری تاکید دارند اصلاح ساختار بودجه است؛ بنابراین بودجه‌ای که به استان‌ها ابلاغ می‌شود باید عدالت‌محور باشد و تقسیم امکانات نیز بر اساس عدالت انجام شود تا توسعه‌یافتگی عادلانه شکل گیرد. با این حال محور توجه به عدالت سند آمایش سرزمینی است که اقدامات لازم در این خصوص انجام شده است هر چند ممکن است در بخش‌هایی از آن نواقصی وجود داشته باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه استان زنجان در زمینه کشاورزی، معدن، صنعت پیشرو است اما مشکلات عدیده‌ای دارد گفت: چرا باید 80 معدن این استان غیر فعال باشد؟ باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد و مشکلات رفع شود. با این وجود فعال شدن معادن مورد تاکید دولت است.

وی با اشاره به مسئله حق‌آبه جمهوری اسلامی در شرق و غرب کشور که جزو حقوق ملت ایران است، بیان کرد: این امر قطعا مورد توجه قرار خواهد گرفت.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه سهم اقتصادی ما در منطقه قابل پذیرش نیست و تنها سهم 2 درصدی داریم عنوان کرد: ما به خوبی می‌توانیم سهم 20 میلیارد دلار از تجارت را در منطقه به دو برابر افزایش دهیم و به 40 تا 50 میلیارد دلار برسانیم. چرا که محصولات کشور ما در منطقه بازار خود را یافته است؛ خصوصاً با ارتباط با شانگهای، ما به زیر‌ساخت‌های اقتصادی منطقه آسیایی متصل شده‌ایم و کاملا زمینه صادرات فراهم است و این کشور‌ها طالب صادرات محصولات ایران به کشور‌هایشان هستند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری به مسئله تولید تاکید ویژه دارند بنابراین تولید و رفع موانع آن در تمام تصمیمات باید مورد توجه قرار گیرند در این راستا باید پشتیبانی از تولید به عنوان محور قرار گیرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در بدو ورودم به استان زنجان از چند واحد تولیدی بازدید کردم که وضعیت آن‌ها به لحاظ غیر فعال بودن رنج آور بود، گفت: کارخانه‌ای که می‌تواند با یک هزار نفر فعالیت کند اما به دلیل برخی مسائل اداری غیر فعال است و این اصلا زیبنده کشور و استان نیست، این امر سبب شده تا ظرفیت‌های تولید در استان معطل بماند.

وی با بیان اینکه گاه مشکل ایجاد زیر ساخت برای تولید است اما گاه با وجود زیرساخت‌ها واحد غیر فعال و معطل است عنوان کرد: ما در کشور شاهد این هستیم که 40 درصد ظرفیت‌های تولیدی در کشور معطل است که باید این معطلی پایان پذیرد تا شاهد افزایش اشتغال، تولید در کشور باشیم و این امر عملا امکان پذیر است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه ارتباط دانشگاه و کریدور ارتباط با دانشگاهیان و نخبگان مورد توجه قرار دارد، خاطر‌نشان کرد: باید دانشگاه به عنوان اتاق فکر دولت تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید دولت تحول باشد، گفت: باید ببینیم وضعیت ما چیست و چه طور باید باشد، باید وضع موجود را دید و با وضع مطلوب مقایسه کرد و فاصله آن‌ها را به حداقل رساند. باید تلاش کنیم تا تحول ایجاد کنیم، این تحول سند دارد و سند آن نیز بیانیه گام دوم انقلاب است.

 رئیس جمهور ادامه داد: بیانیه گام دوم سند این تحول است، اما برای ایجاد تحول اتاق فکر لازم است و بهترین اتاق فکر نیز دانشگاه است. بنابراین باید دانشگاه‌ها با بخش اقتصاد، صنعت، کشاورزی، معدن، گردشگری، اقتصاد دیجیتال ارتباط برقرار کنند. با این وجود باید دانشگاه در متن قرار گیرد و در راستای فعال شدن اقتصاد تحول آفرینی کند.

وی با بیان اینکه من با روحیه کار و تلاش مردم استان زنجان آشنا هستم و این امر مسئولیت ما مسئولان را خطیر‌تر می‌کند تا زمینه کار و تلاش بهتر شود، ابراز داشت: این استان ظرفیت‌های بالایی دارد و دانشگاه‌ها باید به بازار، کشاورزی، معدن و سایر امور ورود یابند و بررسی کنند چرا برخی مشکلات ایجاد می‌شود.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: دانشگاه‌ها باید بررسی کنند چرا با وجودی که تمام امکانات از قبیل آب، برق، گاز، تلفن، اینترنت و راه دسترسی در روستا‌ها وجود دارد اما روستاییان تمایلی به ماندن در روستا ندارد؟ این امر دلایلی دارد باید کشاورزی و تولید محصول و قیمت آن قابل پیش‌بینی باشد، باید محصولات دامی و کشاورزی بازار داشته باشند. بنابراین باید دانشگاه تلاش کند کارخانه عظیم به نام روستا را فعال کند./تسنیم

وی با بیان اینکه به همکاران در دولت بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان تاکید می‌کنم تا پل ارتباطی خود و نخبگان، دانشگاهیان را فعال کنید، تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز به این موضوع تاکید دارند‌.

وی با اشاره به درخواستی که فعالان بسیجی داشتند گفت: ما اعلام کرده‌ایم جهاد سازندگی باید احیا شود، ما به دنبال حرکت کار انقباظی هستیم، هرگز هدف توسعه و انبساط در دولت را نداریم اما گروه‌های جهادی باید از طریق دولت حمایت شوند، در این راستا ما ساز و کار‌ها را در وزارت جهاد کشاورزی فعال کرده‌ایم تا از گروه‌های جهادی در قالب ارایه تسهیلات و حقوقی حمایت کنیم و در این خصوص معاون اول رئیس جمهور را نیز مامور کرده‌ایم تا امور را پیگیری نمایند اما کار برای اجرا کاملا آماده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مسئله حمایت از صنایع و کارگاه‌های خرد باید همانند کارخانه‌های بزرگ انجام شود، تاکید کرد: قطعا این کارگاه‌های کوچک مورد توجه هستند و مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه افزود: باید بدانیم مسئولیت را چه کسانی در اختیار ما گذاشته‌اند و ما باید به چه کسانی پاسخگو باشیم زیرا سخن گفتن در مورد آن‌ها آسان است اما باید بدانیم وارث چه نسلی هستیم زیرا شهدا مخلصانه و با از خود گذشتگی درس بزرگی برای همه و مسئولان دادند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند جلساتی که یاد و سخنان شهدا در آن باشد برای همه ما درس‌آموز است گفت: باید بدانیم کجا هستیم، چه می‌کنیم و چه باید انجام دهیم و بدانیم مسئولیت بسیار خطیری بر عهده ما است.

وی به حکم مقام معظم رهبری به شورای انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: پیوست این حکم حاوی نکات بسیار مهم و دارای محورهای مهمی است؛ دولت و دستگاه‌های مسئول نیز وظیفه دارند هدایت، نظارت و حمایت جدی از اهل فرهنگ انجام دهند تا میدان به صورت جدی به آن‌ها داده شود.

وی به واکسیناسیون 100 میلیون دوز در کشور اشاره کرد و گفت‌: واکسیناسیون در واقع صیانت از جان مردم است و من از همه کادر درمان و پزشکان تشکر می‌کنم و باید همچنان این تلاش‌ها ادامه داشته باشد و پرداخت مطالبات و معوقات کادر درمان مورد تاکید دولت قرار گیرد و این کار انجام شود.

آیت‌الله رئیسی به حفظ محیط زیست در استان اشاره کرد و گفت: هرگونه توسعه یافتگی در استان و در کشور همواره باید با حفظ محیط زیست باشد و نباید محیط زیست آلودگی پیدا کند. درست است که پیشرفت صنایع خوب است اما نباید آلایندگی ایجاد کند که مردم را نگران کند و در این زمینه گام‌هایی در استان برداشته شده اما کارهایی نیز باقی مانده است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

اولویت اول ما توجه به پروژه‌های نیمه تمام استان است

وی به پروژه‌های نیمه تمام استان اشاره کرد و گفت: اولویت نخست ما مسئله پروژه‌های نیمه تمام استان است و در استان‌های مختلف هیچ پروژه‌ای را آغاز نمی‌کنیم مگر این که ضرورت داشته باشد زیرا پروژه‌های نیمه تمام مردم را رنج می‌دهد و تکمیل و سر و سامان دادن به آنها جزء اولویت‌های دولت است.

توجه به حقوق زنان

رئیس جمهور به حوزه زنان و حقوق آن‌ها اشاره کرد و گفت: توجه به حوزه و حقوق زنان بسیار لازم و جدی است مخصوصاً توجه به زنان سرپرست خانواده، بدسرپرست یا خانم‌هایی که به دنبال اشتغال خوب و سالم هستند تا هم مایع آرامش خود شده و هم برای کشور مفید و موثر باشند و مراکز تولیدی می‌تواند برای این منظور در استان ایجاد شود زیرا سرمایه زیادی نمی‌خواهد.

وی به تاکید مقام معظم رهبری در پیوستی که به شورای انقلاب فرهنگی فرمودند اشاره کرد و گفت: یکی از بندهای این مسئله حفظ کرامت زنان و توجه به نهاد خانواده است که باید شورای انقلاب فرهنگی با آن توجه کرده و تلاش بانوان در مراکز مختلف همراه با پیوست فرهنگی باشد.

آیت‌الله رئیسی افزود: ایجاد مهدکودک در محل کار بانوان در سازمان‌ها، ادارات و مراکز تولیدی می‌تواند باعث آرامش بانوان باشد که به این موضوع در قانون جمعیت نیز اشاره شده است و دولت هم باید همت لازم در این زمینه را داشته باشند.

وی به فعال شدن فرودگاه زنجان اشاره کرد و گفت: متاسفانه کرونا مانع از فعالیت این فرودگاه شده و طبق وعده‌های استاندار زنجان امیدواریم که این فرودگاه نیز فعال شود.

رئیس جمهور در ادامه به صنایع تبدیلی اشاره کرد و گفت: صنایع تبدیلی بسیار مهم در استان زنجان ایجاد شود و تلاش می‌کنیم هم در استان زنجان و استان‌هایی مثل زنجان بتوانیم صنایع تبدیلی را فعال کنیم که جزء برنامه‌های دولت است و کارهای مقدماتی و قراردادهای آن منعقد شده و گام‌هایی برداشته شده و امیدواریم در حوزه اجرا و عمل تاثیرات آن نیز در استان احساس شود.

وی در سخنان پایانی با بیان اینکه در جلسات مختلف اشاره کرده‌ام که زمینه برای گام‌های بلند در کشور کاملا آماده است، گفت: هیچ‌گونه تهدید، تحریم ما را از حرکت سازنده باز نمی‌دارند.

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: فرزندان ایران، سلحشوران، سرداران و غواصان به ما یاد داده‌اند که "ما می‌توانیم"؛ ما با داشتن فعالیت، تلاش، زیر ساخت، نیرو‌های جوان متراکم می‌توانیم در حوزه‌های مختلف پیشرفت کنیم و عقب‌ماندگی موجود در برخی بخش‌ها را جبران نماییم.

وی با بیان اینکه بیش از همیشه امیدوار به حرکت کشور برای ارتقا، تعالی و حل گره‌ها و مشکلات کشور و مردم هستم گفت: امیدوارم مسائل و گره‌های مشکلات مردم رفع شود و زندگی تمام اقشار بهبود یابد. با این وجود هرچه بیشتر مشکلات مردم را می‌بینیم کار و تلاش برای حل مشکلات مردم نیز بیشتر می‌شود. مردم امیدوار به رفع مشکلات باشند تا با یاری خداوند و دولت انقلابی مسائل مرتفع شود.

آیت‌الله رئیسی: روند سیستم اداری باید متحول شود

رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری استان زنجان:تشریفات نشست‌های شورای اداری که در دولت‌های قبل وجود داشته را حذف کردیم.

بازسازی اعتماد مردم منوط به کار و تلاش برای آنها است، باید آثار اجرای مصوبات سفر‌ها در زندگی مردم احساس شود.

صندوق توسعه استان‌ها در بودجه ۱۴۰۱ ایجاد می‌شود، این صندوق دست استانداران را برای رشد اقتصادی استان‌ها باز می‌کند.

 رئیسی: مسئله دولت اتمام پروژه‌های نیمه تمام است

رئیس جمهور گفت: مسئله دولت اتمام پروژه‌های نیمه تمام اولویت‌دار است.

به گزارش خبرگزاری فارس ، سیدابراهیم رئیسی در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره کیک روی و تعیین تکلیف آن اظهار کرد: من امروز توفیق حضور در جلسات مختلف را حضور داشتم و دغدغه مدیران را بررسی کردم اما موضوع کیک روی با سری قبل که رئیس دستگاه قضا بودم را هم پیگیری کردم.

رئیس جمهور گفت: جابه‌جایی پسماندهای روی به محل جدید که البته اهالی به آن معترض هستند و نکته سوم تعیین تکلیف بود که انجام و وضعیت مالکیت هم مشخص، که این ثروت مال مردم شد، اما اگر پیگیری نشود مردم همچنان رنج خواهند برد.

وی ادامه داد: تاکید ما این است یک شرکتی در آنجا ماموریت پیدا کند یا قرارگاه سازندگی باشد یا حتی به بخش سومی واگذار شود، چون این ثروت متعلق به مردم است و باید برای مردم باشد.

رئیسی افزود: هر توسعه یافتگی و هر کار صنعتی فرع به محیط زیست است و‌ مسئله اصلی ما سلامت مردم است و انتظار داریم این موضوع در اولویت باشد و جان انسان‌ها حفظ شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس به نمایندگی از اصحاب رسانه در ارتباط با تعاونی‌های مسکن و پتروشیمی نیز گفت: من در مسیر در دو نقطه که مردم تجمع کردند توقف کرده و مطالب آنها را شنیدیم و قرار شد پیگیری شود و در صورتی که به نقطه روشنی برسیم مردم را در جریان قرار خواهیم گذاشت.

رئیسی با بیان اینکه امروز روش شورای اداری متفاوت بود، چون ما گزارشی از سوی وزرا درباره سفرشان داشتیم، تاکید کرد: امیدواریم مطالبات مردم محقق شود و استاندار پاسخ مردم را در این باره بدهند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز مسئله مسکن در زنجان کلید خورد و امیدواریم به زودی عملیاتی شود،گفت: بحث اشتغال، مسئله پروژه‌های نیمه تمام که در سال‌های قبل نیز پیگیری شد و امیدواریم به زودی حل شود.

وی با اشاره به اینکه امروز مسئله دولت اتمام پروژه‌های نیمه تمام اولویت‌دار است که اجرایی شود، گفت: بحث راه هم از دیگر نکات مهمی بود که گزارش آن ارائه شد و همچنین بحث تعیین تکلیف سندهای کشاورزی نیز پیگیری خواهد شد.

رئیسی با اشاره به اینکه همه این پروژه‌ها که طبق مصوبات اجرایی خواهد شد، گفت: امیدواریم با پیگیری استاندار و نمایندگان همه موارد عملیاتی شود.

رئیسی گفت: من خیلی دوست داشتم در اجتماع مردم باشم، اما امیدواریم به کمک و یاری اهل بیت مشکل مردم حل شود.

برای کار جهادی باید در نگرش‌ها تحول ایجاد کرد

حجت الاسلام رئیسی گفت: برای کار جهادی باید در نگرش‌ها و فرایند‌ها تحول ایجاد کرده و با روند متناسب با آن کار‌ها انجام شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام  سید ابراهیم رییسی شامگاه پنجشنبه در شورای اداری استان زنجان گفت: هر مسئولیتی آفتی هم دارد و ممکن است این آفت سراغ هر کسی بیاید، نباید دچار فخر و عجب شویم، کار خیلی خوب است، باید کار را خوب انجام داد و دچار آفات آن هم نشد.

او افزود: توجه کنیم که توسعه یافتگی یک امر پسندیده است و باید مراقب بود که به آفت‌های آن هم دچار نشویم.

حجت الاسلام رییسی با بیان اینکه در استان زنجان کار‌های بسیاری انجام شده است، اما آنچه شده با آنچه که باید بشود، بسیار متفاوت است، ادامه داد: این استان ظرفیت بسیار بالایی در حوزه معدن، صنعت، کشاورزی و گردشگری دارد و می‌تواند سرآمد باشد که این باید به دست مدیران توانا و کسانی که با مسئولان کار می‌کنند انجام گیرد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه با یک کار عادی نمی‌توان این تحول را شکل داد، گفت: باید یک کار جهادی شود، بسیاری از شما در دوران دفاع مقدس از رزمندگان جبهه بودید و می‌دانید که با کار عادی نمی‌شد با دشمن و تهدید‌ها مواجه شد.

حجت الاسلام رییسی ادامه داد: نعمت‌های خداوند بر ما بسیار است، تفضل و لطف بسیاری نیز بر ما شده است، که باید شکر این نعمت‌ها به جا آورده شود و نخستین گام در شکرگزاری، شناخت نعمت است و اینکه بدانیم این نعمت از جانب خدااست و آن را در جایی که او راضی است استفاده کنیم.

او با بیان اینکه محدودیت‌های ما در علم و دانش، توانایی ها، مهارت‌ها و فهم مسائل و نادانسته‌های ما نسبت به آنچه که می‌دانیم بسیار است و باید خود را به آن نامحدود مطلق متصل کنیم، افزود: باید در خدمتگزاری به مردم استان زنجان که سه هزار و ۵۰۰ شهید و جانبازان و آزادگان زیادی را به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده اند، از خداوند طلب کمک کنیم و این نیازمند ارتباط خاص با درگاه احدیت است تا این بار سنگین را حمل کنیم و به مقصد برسانیم.

رئیس جمهور  با بیان اینکه در گذشته جلسات شورای اداری به این شکل نبودند و با تشریفات خاصی برگزار می‌شد، گفت: ما این تشریفات را به هم زدیم، اول مسئولان استان را می‌بینند، در تهران جلسات متعدد با کارشناسان، معاونان وزراتخانه‌ها و با حضور معاون اول تشکیل می‌شود و در استان زنجان  نیز پس از استاندار و نماینده ولی فقیه، با نمایندگان مجلس مشکلات و نیاز‌های استان را می‌گویند و بعد وزرا از بازدید‌های خود گزارش می‌دهند.

او افزود: رسیدگی به مسائل استان‌ها باید توسط میدان داران انجام شود، باید مشخص شود این وعده و قولی که وزیر می‌دهد به دست توانای مجموعه سازمان اداری استان انجام می‌شود و استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان، پیگیر این است که این کار‌ها محقق شود.

حجت الاسلام رییسی ادامه داد: بعد از خداوند متعال، نخستین ناظر مردم هستند و بعد از آنکه باید پاسخگوی خداوند بود، باید به مردم و ارباب رجوعی که هست و مطالبه‌ای دارد، پاسخگو بود و پس از آن به سلسله نظام مدیریتی و نظارتی پاسخ داد.

رئیس جمهور این مدل برگزاری شورای اداری را رسیدگی شفاف، گویا، با شناخت و عدد و ارقام برشمرد و گفت: این عملکرد در مقابل چشم مردم است، ما نگاهمان را به مردم می‌دهیم، این موارد مهمترین بخش سفر است، آثار مصوبات سفر باید در زندگی مردم مشخص شود.

او افزود: مردم از مشکلات بودجه‌ای و مسائل این دولت به خوبی مطلعند، از اول هم گفته ایم که نمی‌خواهیم تا چند سال بگوییم که دولت قبل این کار را انجام داده و آن کار را، تا کی باید اینگونه گفت، مردم به سقوط ارزش پول ملی و وضعیت بازار نگاه می‌کنند، متوجه می‌شوند که ما در چه وضعیتی دولت را تحویل گرفته ایم و این اعتملاد مردم به شما از بزرگترین سرمایه‌هایی در اختیار دولت است، اگر این اعتماد نبود، دولت به دنبال این نبود که مشکلی را حل کند.

فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در شورای اداری استان زنجان با بیان اینکه برای تکمیل ۲۹ طرح نیمه تمام صنعتی این استان بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شد، گفت: این طرح‌ها می‌تواند در افزایش اشتغالزایی استان زنجان موثر واقع شود.

او  افزود: شرکت ایران ترانسفو  یک افتخار ملی است و باید در صدد صادرات محصولات آن باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید ۱۵ درصد از حقوق دولتی که از معادن دریافت می‌شود در همان منطقه هزینه شود که صحبت شد تا در بودجه سال آینده این امر جدا شود و به همان مناطق برگردد، گفت: مشکلاتی در خصوص تامین ماشین‌آلات، موانع گون و محیط زیست، تامین مواد اولیه نیز از طرف معدن‌کاران مطرح شد.

خز‌علی معاون رئیس جمهور با بیان اینکه باید خانواده‌ها به بحث فرزندآوری تشویق شوند، گفت: ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغالزایی بانوان در زنجان اختصاص یافت.

او در جلسه شورای اداری استان زنجان با بیان اینکه بسیاری از دغدغه‌ها و مشکلاتی که توسط بانوان مطرح شد مربوط به مسائل معیشتی و اشتغال بود، افزود: مسائل مربوط به آب و صنعت نیز از جمله موارد بود که مطرح شد، اما مشکلات معیشتی و اقتصادی از جمله مواردی است که سبب ممانعت از امر فرزند‌آوری، ازدواج و طلاق می‌شود که باید این مسائل حل شود تا مشکلات کاهش یابد.

او با بیان اینکه باید به بحث جمعیت توجه ویژه شود، گفت: باید خانواده‌ها به بحث فرزند‌آوری تشویق شوند.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها