محمدرضا پورابراهیمی: آینده اقتصاد ایران روشن است

کد خبر: 1110443

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی آینده اقتصاد کشور را روشن خواند و گفت: برای نظام سلطه احراز شده که تحریم برای براندازی نظام جمهوری اسلامی جواب نمی‌دهد؛ هرچند هزینه‌هایی را برای ما ایجاد می‌کنند.

محمدرضا پورابراهیمی: آینده اقتصاد ایران روشن است

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امشب در آیین معرفی کتاب چهره‌های موفق اقتصاد کرمان اظهار داشت: استان کرمان به‌دلیل موقعیت جغرافیایی و برخورداری از مواهب طبیعی از استان‌های ثروتمند کشور است.

وی بیان داشت: بزرگترین مزیت در استان کرمان مبتنی بر توان علمی و تخصصی جوانانی‌ست که در کرمان درس خوانده‌اند و امروز استادان دانشگاه هستند و می‌توان از توان آنها استفاده کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پایه خلق مزیت بر دانش، علم و تخصص است و جامعه ما این بستر را دارد.

پورابراهیمی بیان داشت: اگر به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی توجه کنیم، باید بدانیم توان علمی و تخصصی ما کجا و چه بود و ما به خاطر داریم در کرمان پزشکانی هندی و پاکستانی بودند در حالی‌که باهوش‌ترین جوانان در این کشور زندگی می‌کردند، اما نگاهی به آن توان علمی در کشور وجود نداشت.

وی عنوان کرد: امروز شاهد این امر هستیم که بیماران از خارج کشور می‌آیند و از پزشکان ایرانی نوبت می‌گیرند تا مراحل درمان خود را طی کنند.

پورابراهیمی همچنین علم و دانش، وجود مراکز علمی و دانشگاهی و پارک‌های علم و فناوری را ازجمله مزیت‌هایی خواند که بتوانیم با بهره‌گیری از آنها به اهداف‌مان در استان کرمان برسیم.

وی متذکر شد: منابع آبی حتی آب شرب در کرمان دچار مشکل جدی است و سالانه ۶ میلیارد مترمکعب آب استفاده می‌کنیم در حالی‌که فقط ۵ میلیارد ورودی آب به استان داریم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به بیان خبر خوب درباره مطالعات حفاری آب پرداخت و خاطرنشان کرد: حفاری‌های شش، هفت ساله در جنوب‌شرق کشور با مرکزیت سیستان و بلوچستان انجام شد و برای نخستین بار بعد از سه مرحله حفاری بزرگ ناموفق اما در آخرین عملیات تضمین شده دسترسی به آب‌های ژرف در ایران امکان‌پذیر شده که عمق آن ۲ تا ۳ هزار متر است و حفاری برای دسترسی به آب‌های ژرف در کرمان نیز آغاز شده است.

پورابراهیمی ادامه داد: طی یک سال و نیم گذشته حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را در استان کرمان عملیاتی کردیم و تا یک سال دیگر عملیات اجرایی آنها بر روی زمین دیده می‌شود.

وی ابراز داشت: کرمان با انتقال آب از خلیج فارس به این خطه برای طرح‌های صنعتی به قطب فولاد کشور تبدیل می‌شود و برای نخستین‌بار در ایران تولید لاستیک‌های فوق‌سنگین برای ماشین‌آلات معدنی در کرمان کلید می‌خورد.

این نماینده مجلس یادآور شد: مجوز پالایشگاه پلاسمای کرمان دوباره تمدید شده است تا این طرح در کرمان ماندگار شود و طرح پلاسما از طرح‌های علمی، اقتصادی و امنیتی به‌شمار می‌رود و با اجرای آن، بزرگترین ظرفیت در حوزه بهداشت و درمان کشور در کرمان شکل می‌گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آینده اقتصادی ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید، تصریح کرد:  تصورم این است برای نظام سلطه احراز شده که تحریم برای براندازی نظام جمهوری اسلامی جواب نمی‌دهد هرچند هزینه‌هایی را برای ما ایجاد می‌کنند.

پورابراهیمی ادامه داد: طراح اصلی تحریم‌های آمریکا علیه ایران می‌گوید «ایران از تحریم اقتصادی سقوط نمی‌کند و پیشنهاد می‌دهد حالا که ایرانی‌ها به تحریم‌ها مسلط شده‌اند، برای مدتی تحریم‌ها را برداریم».

وی عنوان کرد: برنامه جامع دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف از جمله سیاست‌های پولی و ارزی هنوز به ما ارائه نشده است، هرچند کار در این زمینه را آغاز کرده‌اند.

پورابراهیمی افزود: پیش‌بینی ما این است با یک‌سری اصلاحات اقتصادی در کشور می‌توانیم، ریل‌گذاری اقتصاد را برای شرایط بهتر هموار کنیم و دسترسی به ۳.۵ میلیارد دلار از منابع کشور در خارج صورت گرفته است و برای تهاتر نفت توافقاتی را انجام داده‌ایم و برای مذاکرات در این زمینه به خارج از کشور می‌رویم.

وی اضافه کرد: مسیر حرکت برای اتفاقات مثبت رقم می‌خورد و باید با رویکرد علمی و هوشمندانه حرکت کنیم و ارتباط با بیرون را هم برقرار کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسیر اقتصاد ایران را خوب ارزیابی می‌کنیم، تصریح کرد: آینده اقتصاد ایران حتما بهتر از امروز است و آینده اقتصاد کرمان هم قطعا بهتر از وضعیت امروز ماست.

پورابراهیمی اظهار داشت: فضای صمیمی بین اندیشمندان و نخبگان وجود دارد و باید مسیر حرکت را با اقتدار جلو ببریم و درخواست داریم، پیشنهادات فعالان اقتصادی ارائه شود./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها