رییسی: دولتمردان باید به فساد و بوی فساد حساس باشند

کد خبر: 1110447

رئیس جمهور از ایجاد صندوق توسعه در استانها خبرداد.

رییسی: دولتمردان باید به فساد و بوی فساد حساس باشند

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری استان زنجان گفت: دولتمردان باید به فساد و بوی فساد حساس باشند و باید تلاش کنند تا از وقوع فساد جلوگیری شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مدیریت‌ها در استان‌ها، گفت: استان‌ها دارای توانمندی‌ها و نخبگان ارزشمندی هستند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر ایجاد تغییر در فرآیندها و نگرش‌ها، گفت: برای اینکه بتوانیم کارها را به معنای واقعی کلمه جهادی انجام دهیم، باید این تغییر اعمال شود، به همین خاطر دستگاه‌ها باید با این روند برنامه‌های خود را متناسب کنند.

رئیسی با بیان اینکه کار خوب به کاری اطلاق می‌شود که خروجی آن منتج به آفت نشود و نباید فراموش کنیم که هر مسئولیتی با آفت‌هایی نیز همراه است، یادآور شد: اگر دنبال توسعه‌یافتگی به معنای واقعی کلمه هستیم، این توسعه‌یافتگی نباید با آفت و آسیب همراه باشد.

وی با اشاره به اینکه برآیند سفر امروز حاکی از آن است که کارهای بسیار ارزشمند و خوبی در استان زنجان انجام شده است، ادامه داد: با وجود همه کارهای صورت گرفته، مشاهده می‌کنیم که کارهای انجام گرفته با کارهایی که باید تا به امروز در این استان انجام می‌شد، متفاوت است.

رئیس قوه مجریه از زنجان به عنوان استانی که در حوزه معدن، کشاورزی، صنعت و گردشگری از ظرفیت‌های زیادی برخوردار است، یاد کرد و گفت: اگر قرار باشد استان زنجان در این حوزه‌ها به آنچه که لیاقتش را دارد، دست پیدا کند، باید از مدیران لایق و کارآمد و مهم‌تر از همه توانا استفاده کند.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه تحول در عرصه کنونی به هیچ وجه با یک کار عادی محقق نمی‌شود، خاطرنشان کرد: تحقق همه برنامه‌ها در گرو انجام کارهای جهادی است که نمونه بارز این اقدام را می‌توان در دوران دفاع‌مقدس به عینه مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه زنجان جزو استان‌هایی است که باید خدمات ویژه‌ای به مردم این استان که ۳۵۰۰ شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است، بکنیم، اظهار کرد: معتقدیم رسیدگی به مسائل استان‌ها با توسط میدان‌داران انجام شود و مردم باید از این قول و قراری که مسئولان به آن‌ها در برنامه‌های مختلف می‌دهند، این اطمینان را داشته باشند وعده مسئولان عملی خواهد شد.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه آثار مصوبات سفر باید در زندگی مردم مشخص شود، عنوان کرد: اعتماد مردم بزرگ‌ترین سرمایه مسئولان بوده و این اعتماد به هیچ وجه نباید خدشه‌دار شود که در این راستا همه آمار و ارقامی که از سوی مسئولان در جلسات مختلف از جمله شورای اداری ارائه می‌شود، باید شفاف بوده و کمشکلات را به گردن مسئولان قبلی نیاندازیم.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه نباید اجازه دهیم تا اعتماد مردم که بزرگ‌ترین سرمایه است، خدشه‌دار شود، گفت: اگر قصد داریم بازسازی نهایی اعتماد مردمی انجام شود، باید برای مردم مخلصانه و صادقانه کار کنیم و مردم خوب می فهمند و می‌بینند که چه اتفاقی رخ می‌دهد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه بالا رفتن اعتمام عمومی در جامعه، نشاط اجتماعی و در نتیجه سرمایه اجتماعی را نیز به دنبال خواهد داشت، اظهار کرد: ما نیروهای زیادی با ظرفیت و توانمندی‌های قابل قبول در کشور داریم که با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توان در راستای افزایش اعتماد عمومی گام‌های بلندی برداشت.

رئیسی با بیان اینکه نگاه فرهیختگان محلی در مدیریت استان بسیار ارزشمند و موثر است، گفت: معتقدیم بسیاری از خلاقیتها و ابتکارات در دست شما بوده و به دست شما امکان روی دادن نوآوری‌هایی است؛ چرا که از وضعیت منطقه اطلاعات خوبی در اختیار دارید.

وی با یادآوری اینکه زنجان به  لحاظ معدنی از جایگاه خوبی برخوردار بوده اما ۸۰ درصد معدن استان آن‌گونه که باید فعال نیست، افزود: امروز صنایع و معادنی را در استان زنجان دیدیم که منتظر یک اقدام عاجل برای ایجاد اشتغال برای تعداد زیادی از جوانان جویای کار هستند و  باید در راستای تحقق این امر قدم برداریم./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها