تضمین مورد نیاز ایران برای آغاز مذاکرات هسته ای از زبان یک نماینده

کد خبر: 1110572

نماینده شهرکرد در مجلس گفت: جمهوری اسلامی مذاکره نمی‌کند که تحریم‌ها برداشته شود بلکه مذاکره می‌کند که با لغو کلیه تحریم‌ها، آمریکا کلیه تعهداتش را برای آغاز مذاکرات عملیاتی کند.

تضمین مورد نیاز ایران برای آغاز مذاکرات هسته ای از زبان یک نماینده

احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی درباره پیش‌شرط‌های ایران برای مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: جمهوری اسلامی مذاکره نمی‌کند که تحریم‌ها برداشته شود بلکه مذاکره می‌کند که با لغو کلیه تحریم‌ها، آمریکا کلیه تعهداتش را برای آغاز مذاکرات عملیاتی کند. به عبارت دیگر تا لغو کلیه تحریم‌ها اتفاق نیفتد سخن از مذاکره برای برجام صرفا حرکت کردن در میدان بازی‌ای است که دولت گذشته در طول 8 سال آن را انجام داد.

وی افزود: ما به دولت این نکته را یادآور می‌شویم که سیاست دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم باید اصرار بر لغو کلیه تحریم‌ها برای آغاز مذاکره باشد و مذاکرات برای آن است که کشورها بعد از انجام تعهداتشان چگونگی راستی‌آزمایی انجام تعهداتشان را داشته باشند، در حالی که طبق برجام قرار بود آمریکا کلیه تحریم‌های ایران را لغو کند و سپس بر اساس تعهدات بعد از برجام آن را شفاف بیان کنیم که حالا جمهوری اسلامی چه چیزهایی را می‌خواهد اجرا کند این درحالی است که ما به تعهدات خود عمل کردیم ولی آمریکا به هیچ کدام از تعهداتش را عملیاتی نکرد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز برای آغاز مذاکرات برجام باید کلیه تحریم‌ها به مرور برداشته شود و آمریکا و اروپا هم تضمین دهند که تعهداتشان را به طور کامل عملیاتی می‌کنند.

راستینه افزود: کشورهای اروپایی به دروغ با ایفای نقش پلیس خوب تلاش کردند که خروج آمریکا از برجام را متوجه ایالات متحده آمریکا بدانند در حالی که هیچ کدام از کشورهای اروپایی به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکردند.

وی خاطرنشان کرد: تضمین مورد نیاز جمهوری اسلامی آن است که کشورهای اروپایی سیاست مستقلی از آمریکا درباره برجام داشته باشند./ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها