احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان درمجلس:

اقدام راهبردی مجلس دست دولت را پر کرد

کد خبر: 1111138

فلاحی می گوید موضع دولت جدید با دولت قبلی کاملا متفاوت است و همانطور که وزیرامورخارجه کشورمان در جلسه با نمایندگان مجلس اظهار کرد قانون اقدام راهبردی دست ما را پر کرده و ازطرفی وزیرامورخارجه نیز شرط گذاشته که اگر غربی ها قصد مذاکره دارند باید حداقل 10 میلیارد از پول های بلوکه شده را آزاد کنند.

اقدام راهبردی مجلس دست دولت را پر کرد

احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با صبح نو آنلاین ضمن پیش بینی روند مذارکات آتی که در 8 آذر ماه از سر گرفته می شود، اظهارکرد: ما امروز با توجه به قانون اقدام راهبردی که از طرف مجلس مصوب شد و با غنی سازی 20 درصد و 60 درصد و سانتریفیوژ های تولید شده که باعث شد غربی ها توانمندی های ما را ببینند، دستمان پر است. خود غربی ها اظهار کردند که هرچه ما در مذاکرات تعلل کنیم ایران بیشتر پیشرفت می کند، بنابراین زودتر باید به میز مذاکره برویم.

وی افزود: موضع دولت جدید با دولت قبلی کاملا متفاوت است و همانطور که امیر عبداللهیان در جلسه با نمایندگان مجلس اظهار کرد قانون اقدام راهبردی دست ما را پر کرده است و حتی وزیرامورخارجه شرط گذاشته است که اگر غربی ها قصد مذاکره دارند باید حداقل 10 میلیارد از پول های بلوکه شده را آزاد کنند.

سیاست منفعل دولت قبلی در دولت سیزدهم به سیاست فعال تبدیل شده است

فلاحی بیان کرد این نشان می دهد که سیاست منفعل دولت قبلی در این دولت به سیاست فعال تبدیل شده و زیاده خواهی که آمریکایی ها و غربی ها در مذاکرات قبلی داشتند به پایان رسیده است و همانطور که هدف از مذاکره لغو تحریم ها بوده است که باید به آن پایبند باشند.

این نماینده مجلس تاکید کرد در غیر اینصورت بحث تعلیق تحریم ها نیز پذیرفته نیست. که حتی در دولت قبلی محمدجواد ظریف هم متوجه آن نشده بود و بعدا اعتراف کرد به جای تعلیق، کلمه لغو را متوجه شده بود، تکرار نشود و هدف از مذاکرات لغو همه تحریم ها باشد. با این سیاستی که در پیش داریم ان شاالله موضع خوبی را در این مذاکرات آتی داشته باشیم.

او می گوید: آن چیزی که سیاست جمهوری اسلامی ایران از سال 82 تا امروز بوده این است که ما کار خودمان را انجام دادیم و با غربی ها نیز مذاکره داشته باشیم و اگر به کلام مقام معظم رهبری توجه داشته باشیم تمام راه ها برای ما روشن می شود.

 

فلاحی اظهارکرد: ایشان فرمودند که آمریکا تا جایی که بتواند تلاش می کند که تحریم ها لغو نشود و بحث فشار به جمهوری اسلامی ایران را ادامه دهد. مقام معظم رهبری فرمود که غربی ها تحریم را برنمی دارند لذا ما باید به سمت خنثی سازی تحریم ها حرکت کنیم.

نماینده مردم همدان درمجلس عنوان کرد: در کنار مذاکره که انجام می دهیم باید از خنثی سازی تحریم ها غفلت نکنیم و در صورتی که آن ها تحریم ها را لغو نکنند ما بتوانیم کار خودمان را انجام دهیم.

 

او درانتها متذکرشد: در مجموع اگر واقع بینانه نگاه کنیم ما خیلی به کشورهای غربی هم نیاز نداریم و اگر بتوانیم با همین کشورهای منطقه تعاملات اقتصادی خوبی داشته باشیم می توانیم کشورمان را به خوبی اداره کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها