آمریکا باید واقعیت‌ جدید توافق هسته‌ای را بپذیرد

کد خبر: 1111296

پایگاه خبری شبکه «الجزیره» در خبری فوری نوشت که «علی باقری» مذاکره‌کننده ارشد ایرانی در گفت‌وگو با این شبکه گفته است: آمریکا چاره‌ای جز پذیرش واقعیت جدید توافق هسته‌ای ندارد. وی افزود: بازگشت به توافق هسته‌ای مستلزم تحقق اراده در سیاست آمریکا و اروپا است. اگر اروپایی‌ها در مقابل واشنگتن هیچ استقلالی در تصمیم گیری نداشته باشند، حضور آنها در مذاکرات چه فایده‌ای دارد؟

آمریکا باید واقعیت‌ جدید توافق هسته‌ای را بپذیرد

به نوشته الجزیره، وی تصریح کرد: تا زمانی که طرف مقابل متعهد نشود، هیچ دلیلی برای عقب‌نشینی ما از سیاست هسته‌ای وجود ندارد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: ما فعالیت‌های هسته‌ای خود را مطابق با مفاد توافق هسته‌ای ادامه و توسعه خواهیم داد. این دیپلمات ارشد ایرانی که قرار است ریاست تیم مذاکراتی ایران را در مذاکرات وین برعهده داشته باشد، در ادامه درخصوص تحولات و مسائل منطقه‌ای نیز تصریح کرد: مسائل منطقه فقط بین کشورهای منطقه مورد بررسی قرار می‌گیرد. وی پنجشنبه پیش اعلام کرده بود که موفقیت مذاکرات هشتم آذر در گرو «اراده جدی» و «آمادگی عملی» طرف مقابل برای «لغو تحریم‌ها» است. سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری گفت: بهتر است همه متمرکز شویم بر این‌که گفت‌وگوهای وین جدی باشد. طرف‌های مقابل به خوبی می‌دانند و باید باز هم بدانند که تمرکز ما بر رفع تحریم‌های یکجانبه، فراسرزمینی و غیرقانونی است که بر ضد ایران اعمال شده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها