سردار جعفری: عدالت محوری باید در گام دوم انقلاب محقق شود

کد خبر: 1111916

مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیةالله (عج) گفت: عدالت محوری و ایجاد فرهنگ اخلاق محوری باید در گام دوم انقلاب محقق شود.

سردار جعفری: عدالت محوری باید در گام دوم انقلاب محقق شود

سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری ظهر پنجشنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان چهارمین جشنواره دو سالانه حبیب حرم گفت: نویسندگان و هنرمندان انقلابی و ارزشی در گام دوم انقلاب رسالتی بسیار سنگین در زمینه انتقال پیام شهدا و ارزش‌های انقلاب اسلامی بر عهده دارند که باید این مأموریت را خالصانه، صبورانه و با تلاش جهادی به سر انجام برسانند.

جعفری افزود: یکی از اهداف بسیار مهم انقلاب اسلامی، عدالت محوری و ایجاد فرهنگ اخلاق محوری در جامعه است که باید این هدف بسیار مهم که با گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب هنوز محقق نشده در گام دوم انقلاب از طریق جوانان مؤمن، انقلابی و ولایی محقق شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه هیچیک از بزرگترین قدرت‌های بزرگ جهان از نظر اقتصادی، سیاسی و نظامی در اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران موفق نشده اند اضافه کرد: امروز کشور برخوردار از ثبات و امنیتی شده که پیام این امنیت برای کشورهای منطقه و جهان اثر گذار است.

جعفری با اشاره به اینکه امروز روحیه تمام پاسداران و بسیجیان مردمی و اولویت آنان انجام کارهای فرهنگی اجتماعی است، گفت: سردار همدانی هم با تمام وجود به کار فرهنگی اعتقاد داشت و این مهم را در اولویت تمام برنامه‌های خود حتی در زمان حضور در سوریه قرار داده بود.

در این مراسم که صبح روز پنجشنبه در مجتمع فرهنگی و هنری ابن سینا برگزار شد وهب همدانی فرزند سردار شهید حاج حسین همدانی هم به برخی ویژگی‌های ایشان پرداخت.

وهب همدانی گفت: سردار همدانی یک سردار فرهنگی بود و با هنرمندان رابطه بسیار صمیمی و دوستانه داشت و همیشه از این قشر حمایت می‌کرد و باعث بوجود آمدن آثار خوبی در عرصه انقلاب و دفاع مقدس شد.

محسن صیفی کار همدانی دبیر علمی جشنواره هم گفت‌: ۴۰۰ اثر از ۲۳ استان در بخش‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

هیئت داوران بخش عکس چهارمین دوره جشنواره سراسری فرهنگی هنری دوسالانه حبیب حرم، محمد آهنگر از استان خوزستان، روح‌الله جوانی از استان اصفهان و محمدامین نجفی از استان همدان را به عنوان نفرات اول تا سوم این جشنواره، انتخاب کردند.

هیئت داوران بخش ادبیات پایداری این جشنواره، الهه حسینی‌شعار از استان همدان را به عنوان نفر اول، معصومه کریمی از استان همدان را به عنوان نفر دوم و سمانه مستقیمی از استان همدان را به عنوان نفر سوم جشنواره، معرفی کردند.

عمران چراغی و زهرا شهبازی از همدان نیز در این بخش، شایسته تقدیر شدند و آیدا نوروزی از همدان نیز به عنوان هنرمند ۱۲ ساله در این بخش، تقدیر ویژه شد.

هیئت داوران بخش شعر این جشنواره، قاسم بای از استان گلستان، فاطمه سلیمان‌پور از استان قم و حسن خسروی وقار از استان قم را به عنوان نفرات برگزیده، معصومه سادان شاکری از استان خراسان رضوی، فائزه زرافشان از استان یزد و حسن زرنقی از استان آذربایجان شرقی را به عنوان افراد شایسته تقدیر بخش اصلی جشنواره، معرفی کردند.

عاطفه جوشقانیان از استان قم در بخش ویژه با موضوع شهد بهروز مرادی (شهید سال سازمان بسیج هنرمندان) شایسته تقدیر شد.

هیئت داوران بخش نمایش محیطی این جشنواره، سعیده پاوه را برای حضور در نمایش شهید گمنام به عنوان بازیگر زن برگزیده، سعید ذبیحی را برای حضور در نمایش شهید گمنام به عنوان بازیگر مرد برگزیده، حسن درویشی را برای حضور در نمایش معبربه عنوان بازیگر مرد شایسته تقدیر، انتخاب کردند.

سعید ذبیحی برای نمایش شهید گمنام به عنوان طراح و نویسنده برگزیده معرفی و از هادی عزیزی برای طراحی و نویسندگی نمایش از کربلا تا حرم، تقدیر شد.

علی زیستی برای نمایش شهید گمنام به عنوان کارگردان برگزیده انتخاب و از وحید قمری فرداد برای کارگردانی نمایش از کربلا تا حرم، تقدیر شد.

هومن میرمعنوی برای طراحی فضای نمایش تندیس با نظر هیئت داوران، مورد تقدیر قرار گرفت.

در ادامه مراسم از کتاب بی نام پدر و جانباز نیستم نوشته سید میثم موسویان و همچنین کتاب‌های پانصد صندلی خالی و هوای من به نویسندگی خانم رقیه کریمی و کتاب ابرقدرت خداست نوشته مجید یوسفی رونمایی و تجلیل شد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها