بیژن مقدم در گفت‌وگو با «فردا»:

بسیاری از مشکلات اقتصادی به ساختارها بازمی‌گردد

کد خبر: 1112325

بیژن مقدم گفت: دولتی‌ها می‌گویند تأثیرات اقدامات دولت را باید از فروردین و اردیبهشت سال 1401 مشاهده کرد.

بسیاری از مشکلات اقتصادی به ساختارها بازمی‌گردد

گروه سیاست سایت فردا: سخنان سید ابراهیم رئیسی مبنی بر اینکه وضعیت اقتصادی قدری بهبود یافته است، محل بحث‌های زیادی قرار گرفت؛ اینکه آیا واقعا اقدامات اقتصادی دولت باعث بهبود اوضاع شده است یا خیر؟

بیژن مقدم، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «مطلبی که از آقای رئیسی نقل شده که اوضاع اقتصادی بهتر شده است، دقیق نیست. آقای رئیسی حتما این منظور را نداشته است که بگوید اوضاع مردم از نظر معیشتی بهتر است، بلکه منظور او تقویت‌شدن منابع اقتصادی است که در آینده اثرات مثبتش را شاهد خواهیم بود».

او ادامه داد: «حتما کسی نمی‌تواند بگوید که حال و روز اقتصادی و معیشتی مردم خوب است اما می‌شود گفت که دولت در این مدت اقداماتی انجام داده که زمینه‌ساز بهبود اوضاع معیشتی خواهد شد؛ بنابراین باید با اعتماد به رئیس‌جمهور منتظر گره‌گشایی‌های آینده باشیم».

این فعال سیاسی بیان کرد: «یکی از مهم‌ترین اتفاقات مثبتی که در پی روی کار آمدن آقای رئیسی رخ داد، آرامش اقتصادی در کشور بود. انتظاری نیست که دولت آقای رئیسی در مدت سه ماه و خرده‌ای همه مشکلات اقتصادی را حل کند و اصلا شدنی هم نیست زیرا بسیاری از مشکلات اقتصادی ما به ساختارها برمی‌گردد و بخشی از آن هم به تحریم‌ها مربوط است. خود دولتی‌ها هم می‌گویند که تأثیرات اقدامات دولت را باید از فروردین و اردیبهشت سال 1401 مشاهده کرد زیرا تا کنون هنوز تحولات درونی دولت به‌طور کامل انجام نشده است».

مقدم در پایان گفت: «اگر انتصاب‌های دولت درست باشد و اگر دولت با پدیده‌های مختلف اقتصادی واقع‌بینانه مواجه شود و از یک برنامه منسجمی پیروی کند، حتما بخش عمده‌ای از مشکلات برطرف می‌شود. از سوی دیگر طرح تحول دولت که اقای رئیسی پیگیرش است، طرح خیلی خوبی است و می‌تواند به ساختارها و زیرساخت‌های دولت هم مربوط شود. امیدواریم آقای رئیسی همان‌طور که طرح تحول قوه قضائیه در زمان ریاستش بر این قوه پیگیری می‌کرد، دنبال اجرایی‌شدن طرح تحول دولت هم باشد زیرا اگر دولت ساختارهایش اصلاح‌ شود، حتما اتفاقات مثبت زیادی رقم می‌خورد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها