ابوالفتح در گفت‌وگو با «فردا»

باقری با 3 نفر هم می‌رفت همین انتقادات را می کردند

کد خبر: 1112532

امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا انتقادات و حواشی مطرح شده درباره تعداد تیم مذاکره کننده را بی اهمیت و در جهت تسویه‌حساب های جناحی می‌داند.

باقری با 3 نفر هم می‌رفت همین انتقادات را می کردند

گروه سیاست سایت فردا - تیم مذاکره کننده ایرانی فردا بعد از ظهر مشغول رایزنی با طرف‌های برجامی خواهد شد و به رغم اهمیت این مساله شاهد برخی حاشیه‌سازی‌ها در داخل هستیم. مثلا ایرادی که برخی کاربران فضای مجازی به تعداد هیات ایرانی می گیرند. آن توییت خبرنگار اتریشی مبنی بر اینکه تیم ایران 40 نفره به وین رفته را دست به دست کرده خرده می گیرند! این درحالی است که در ادوار قبلی مذاکرات انتقادات بسیاری مطرح بود که چرا تیم ایران به اندازه کافی کارشناس با خود نمی برد و کم تعداد است. 

امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل آمریکا نیز با همین نگاه از منتقدان و حاشیه‌سازان گلایه می‌کند. او در گفت‌وگو با «فردا» گفت: «نمیخواهم خیلی وارد مسائل جناحی و داخلی بشوم اما باعث تاسف است که در یک روز مهم که می‌تواند به رفع تحریم کمک کرده و در زندگی خیلی‌ها اثرگذار باشد، این طور یک بحث حاشیه‌ای را در فضای مجازی راه انداخته‌اند.»

وی افزود: «اصلا چه اهمیتی دارد که هیات ایرانی چند نفر است یا هیات مذاکره کننده در دولت قبل چند نفر بوده است. مهم نتیجه مذاکرات است».

ابوالفتح گفت: «نه کشور با این سی، چهل نفر فرستادن دچار کمبود منابع ارزی می‌شود و نه آنهایی که رفته‌اند احیانا دچار کمبود سفر خارجی بوده‌اند».

او با بیان اینکه «می‌خواهند فضا را منحرف کنند» گفت: «متاسفانه برخی هم به خاطر خصومت‌ها، دلخوری‌ها، انتقادات و خرده‌حساب‌هیی که جناح‌های سیاسی با هم دارند این مسائل را دست مایه قرار می‌دهند. دفعه قبل هم انتقاد می کردند که چرا تیم ایران 5،6 نفر است و طرف مقابل با 100 نفر آمده است! یعنی آن موقع از کم شمار بودن تیم ایران نقد می کردند الان هم از پرتعداد بودن تیم ایران ایراد می گیرند.»

این کارشناس مسائل بین‌المللی ادامه داد: «اگر آقای باقری به سه نفر هم به وین می رفت همان عده ای که الان نقد می‌کنند، ایراد می‌گرفتند . متاسفانه برخی برخی افراد و جناح ها موضوع اهمیت ندارد و فقط به نقد کردن و تخطئه کردن طرف مقابل اهمیت می‌دهند.»

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها