پیام امیرعبداللهیان درباره دیدار رئیس جمهوری اسلامی ایران و الهام علی‌اف

کد خبر: 1112931

وزیر امور خارجه کشورمان دیدار اخیر رؤسای جمهور ایران و جمهوری آذربایجان در حاشیه اجلاس اکو در عشق‌آباد را «مثبت و دوستانه» خواند و تأکید کرد که ایران و جمهوری آذربایجان فراتر از همسایگی، خویشاوند هستند.

پیام امیرعبداللهیان درباره دیدار رئیس جمهوری اسلامی ایران و الهام علی‌اف

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دوشنبه شب در پیامی اینستاگرامی، دیدار اخیر آیت‌الله رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان در حاشیه اجلاس سران اکو در عشق‌‌آباد را مثبت و دوستانه ارزیابی کرد.

امیرعبداللهیان در اینستاگرام نوشت: «در حاشیه اجلاس سران اکو روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان دیداری مثبت و دوستانه در عشق آباد داشتند. مقدماتی برای این دیدار خوب در هفته های گذشته بین دو کشور طراحی شد. ابعاد توافق، متنوع و در راستای منافع دو کشور و دو ملت است. اراده روسای جمهور بر توسعه همه جانبه روابط است. همکاری در حوزه ترانزیت، انرژی، گردشگری، فرهنگی، و… از جمله نکات مورد تاکید و توافق طرفین است.»

وی در ادامه تصریح کرد: «دو کشور و دو‌ ملت [ایران و جمهوری آذربایجان] فراتر از همسایگی، خویشاوند هستند. در مورد نگرانی های ما ، رییس جمهور آذربایجان سخنان امید بخشی داشت و تاکید کرد که بر همین اساس عمل خواهد شد. یکروز پیش از ملاقات دو رییس ، در سطح سیاسی، دیپلماتیک و ‌امنیتی رایزنی های مهمی انجام شد. به توسعه مناسبات با همسایگان ادامه خواهیم داد.»/تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها