اعتراف عجیب محافل صهیونیستی

کد خبر: 1112938

یک افسر اطلاعاتی پیشین ارتش اسرائیل و کارشناس مسائل ایران تأکید کرد خروج آمریکا از برجام در نتیجه فشار نخست‌وزیر اسرائیل، خطایی راهبردی بود.

اعتراف عجیب محافل صهیونیستی

یک افسر اطلاعاتی پیشین ارتش اسرائیل و کارشناس مسائل ایران تأکید کرد خروج آمریکا از برجام در نتیجه فشار نخست‌وزیر اسرائیل، خطایی راهبردی بود.

«راز زیمت» در گفت‌وگو با رادیو فرانسوی «فرانس کولتور»، دستیابی به توافق میان ایران و آمریکا در مذاکرات جدید وین را بسیار دشوار دانست و گفت: خروج ترامپ از برجام تصمیم دولت آمریکا نبود، بلکه نتیجه تاثیر و نفوذ حکومت وقت اسرائیل بود. این تصمیم باعث پیشروی‌های گسترده رژیم ایران در زمینه اتمی شد. خروج از برجام خطایی راهبردی بود و مسئله اصلی امروز این است که چگونه حکومت ایران را از نو از طریق دیپلماتیک به رعایت تعهداتش در برجام ملزم ساخت؟

این افسر اطلاعاتی سابق رژیم صهیونیستی افزود: نظر عمومی در اسرائیل، اعم از دولت و کارشناسان این کشور از جمله خود او این است که بازگشت به برجام به ویژه به دلیل رویکرد بسیار سرسختانه‌ای که حکومت ایران اتخاذ کرده، بسیار دشوار خواهد بود. مطالبات تهران در این مذاکرات از جمله ضمانت آمریکا و لغو کلیه تحریم‌ها غیرقابل قبول است. اگر در این مذاکرات حکومت ایران هیچ نرمشی از خود نشان ندهد، معنای آن این است که جمهوری اسلامی نمی‌خواهد به برجام بازگردد. و اگر جمهوری اسلامی به برجام بازنگردد توافق موقتی هم در بین نخواهد بود و جمهوری اسلامی ایران به اقدام‌های اتمی‌اش ادامه خواهد داد.

یادآور می‌شود روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز اخیرا در گزارشی خاطرنشان کرد: تصمیم آمریکا به خروج از برجام، موجب افزایش غنی‌سازی از سوی ایران بود. این اشتباه اصلی دهه گذشته در قبال ایران بود. رئیس سابق موساد، وزیر دفاع و فرمانده ارتش اسرائیل اخیرا درباره خروج آمریکا از برجام حرف زدند. موشه یعلون وزیر دفاع سابق می‌گوید خروج آمریکا از توافق برجام اشتباه بود. این اشتباه بزرگ با تشویق نتانیاهو انجام شد اما موجب شد ایران به یک چتر اتمی دست یابد و مداخلات تهاجمی در منطقه را تشدید کند./کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها