رویترز: سانترفیوژ‌های ایران محل اختلاف است/ ۴۸ ساعت آینده بسیار مهم است

کد خبر: 1113142

۲۰ تا ۳۰ درصدی که مورد اختلاف با تیم قبلی مذاکره کننده ایرانی باقی مانده بود هنوز هم باقی است از آن جمله که سانتریفیوژ‌های ایران باید طبق توافق به فعالیت خود (بدون غنی سازی) ادامه دهند و نباید برای غنی سازی اورانیوم از آن‌ها استفاده شود.

رویترز: سانترفیوژ‌های ایران محل اختلاف است/ ۴۸ ساعت آینده بسیار مهم است

 رویترز به نقل از دیپلمات‌های اروپایی حاضر در مذاکرات هسته‌ای ایران: مشخص نیست که آیا تهران قصد ادامه مذاکرات ژوئن را از همان جایی که متوقف شده بود دارد یا خیر.  این هفته برای تعیین اینکه ایران در احیای پیمان هسته ای جدی است یا خیر بسیار کلیدی است گرچه آن‌ها با وضع هر گونه ضرب العجلی مخالفند.

این که ایران تحت دولت ابراهیم رییسی مذاکرات ژوئن را از جایی که متوقف شده بود ادامه دهد بسیار مهم است. اگر آن‌ها از ابتدا بخواهند شروع کنند مذاکرات احتمالاً روند طولانی تری خواهد داشت.

موضوع سانترفیوژهای ایران یکی از جدی ترین موارد اختلافی میان طرفین است. ما در روزهای آتی جدیت تهران درباره مذاکرات را مورد سنجش قرار خواهیم داد. ۴۸ ساعت آینده بسیار برای ما مهم خواهد بود تا متوجه بشویم که ایران چه هدفی را در این دور از مذاکرات دنبال می‌کند و پس از آن می‌توانیم وارد یک دوره کار فشرده شویم.

 ۲۰ تا ۳۰ درصدی که مورد اختلاف با تیم قبلی مذاکره کننده ایرانی باقی مانده بود هنوز هم باقی است از آن جمله که سانتریفیوژ‌های ایران باید طبق توافق به فعالیت خود (بدون غنی سازی) ادامه دهند و نباید برای غنی سازی اورانیوم از آن‌ها استفاده شود./باشگاه خبرنگاران

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها