در جلسه غیرعلنی مجلس با رئیس جمهور چه گذشت؟

کد خبر: 1113201

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی جزئیات و محورهای جلسه غیر علنی مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

در جلسه غیرعلنی مجلس با رئیس جمهور چه گذشت؟

سیدنظام‌الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در جمع خبرنگاران درباره جزئیات جلسه غیر علنی مجلس با دولت اظهار کرد:  به مناسبت روز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس و هفته‌ای که به عنوان هفته مجلس و شهادت مدرس نام گذاری شده است دو نشست یکی با مسئولین قوه قضائیه و یک نشست هم با رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت در مجلس برگزار شد.

به گفته سخنگوی هیئت رئیسه مجلس این جلسه غیرعلنی از ساعت ۷ صبح آغاز شد، در این نشست دغدغه‌ها و مسائل مربوط به مسائل معیشتی مردم محور مذاکرات بود و نمایندگان مردم و مسئولان دولتی مطالبی را بیان کردند و تاکید آن‌ها بر هماهنگی بین قوای مختلف برای حرکت رو به جلو در زمینه اقتصادی بود.

مسئله بودجه سال بعد مسئله مهم و مورد تاکید در این جلسه بود این جمله را موسوی می‌گوید و ادامه می‌دهد در این جلسه توجه ویژه‌ای بر این مسئله بود که بودجه ۱۴۰۱ به نحوی تدوین شود که عدالت و آمایش سرزمینی به نحو مناسب مورد نظر قرار بگیرد. چالش اصلی و مسئله مهم و اولیه کشور مسئله آب و بحران کاهش رشد جمعیت است که به این مسائل هم پرداخته شد.

موسوی اظهار کرد: در اظهارات اعضای هیئت دولت توجه و تاکید بر هماهنگی اعضای هیئت دولت بود و تاکید بر این بود که کمترین عارضه را مخصوصاً در حوزه کسری بودجه در سال ۱۴۰۱ داشته باشیم و فضا را به سمتی ببریم که مردم شاهد باشند در سال آینده به لحاظ تورم کاهش داشته باشیم و رشد اقتصادی قابل قبولی را نیز داشته باشیم.

موسوی تاکید کرد که در تدوین بودجه باید هماهنگی دولت و مجلس مورد تاکید قرار بگیرد رئیس جمهور هم تاکید کرد که بودجه ۱۴۰۱ به زودی تقدیم مجلس می‌شود. بودجه سال آینده باید به نحوی تنظیم شود که با برنامه هفتم توسعه کشور منطبق باشند و تاکید بر این بود که قبل از آمدن بودجه دیدگاه‌های مجلس و کمیسیون‌های تخصصی درباره بودجه گرفته و تا حد امکان در بودجه لحاظ شود تا به مسیر درست و دقیقی حرکت کنیم.

به گفته ی این مقام مسئول، موضوعات مربوط به برجام و مذاکرات را در جلسات دیگر در کمیسیون‌های تخصصی پیگیری خواهد شد و در این جلسه درباره آن سخنی گفته نشد./ باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها