مهدی آیتی:

مرعشی و منصوری به‌جای دبیرکلی باید بازنشسته می‌شدند

کد خبر: 1113820

مدت بسیار زیادی است که جبهه اصلاح‌طلب درگیر یک سردگمی هستند؛ دلیلش هم این است که جبهه اصلاحات در چندسال اخیر دچار شکست‌های متعدد شد و لیدر اصلاحات هم از یک‌سو حالت بازنشسته دارد و از سوی دیگر دچار محدودیت‌های زیادی از جمله ممنوع‌التصویری، ممنوعیت سخنرانی و ممنوعیت خروج از کشور است.

مرعشی و منصوری به‌جای دبیرکلی باید بازنشسته می‌شدند

*مدت بسیار زیادی است که جبهه اصلاح‌طلب درگیر یک سردگمی هستند؛ دلیلش هم این است که جبهه اصلاحات در چندسال اخیر دچار شکست‌های متعدد شد و لیدر اصلاحات هم از یک‌سو حالت بازنشسته دارد و از سوی دیگر دچار محدودیت‌های زیادی از جمله ممنوع‌التصویری، ممنوعیت سخنرانی و ممنوعیت خروج از کشور است.

*اکنون اصلاح‌طلبان لیدر قدرتمندی ندارند. حالا در این شرایط تغییرات جزئی مانند تغییر یک یا دو دبیرکل احزاب اصلاح‌طلب دردی از دردهای بی‌شمار اصلاحات درمان نمی‌کند و هیچ راه‌حلی هم برای مشکلات کشور به حساب نمی‌آید.

*واقعیت این است که حداقل برای یک دهه دوران مدیریت اجرایی اصلاح‌طلبان به پایان رسیده است و اتفاقا من این شرایط را به فال نیک می‌گیریم زیرا اصلاح‌طلبان می‌توانند در 10سال پیش رو به بازسازی و نوسازی خود بپردازند.

*اکنون مردم حرف اصلاح‌طلبان را قبول ندارند زیرا جبهه اصلاحات دیگر نماینده مردم نیست. در این شرایط اصلاح‌طلبان باید با واردکردن نیروهای جدید و جوان نوعی نوگرایی را در میان خود راه بیندازند و باید شاهد نواصلاح‌طلبی باشیم.

*زمان آن فرارسیده که یک حزب فراگیر تشکیل دهیم. وجود احزاب پراکنده و بی‌برنامه مانند کارگزاران، اتحاد ملت، مردم‌سالاری و... نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. ما نیاز داریم که طرح‌هایی نو در قالب یک حزب فراگیر مطرح شود و هر فردی از هرجای این کره خاکی بخواهد عضو این حزب شود، بتواند.

*موضوع دیگر آن است که واقعا نیازمند ورود نیروهای جوان هستیم. فعالان سیاسی قدیمی اصلاح‌طلب که هنوز نامشان مطرح است، فسیل شده‌اند، حرف‌هایشان ناکارآمد است و ایده‌ای ندارند. آنها باید بازنشست شوند و عرصه را برای جوانان باز کنند؛ جوانان تحصیل‌کرده به خصوص در رشته‌های علوم انسانی که ایده‌ها و طرح‌های تازه دارند.

*آقای مرعشی و خانم منصوری بازنشسته سیاسی هستند و هیچ حرفی برای گفتن ندارند و به‌جای آنکه تازه بیایند و دبیرکل شوند، باید از گردونه خارج و بازنشسته شوند. امروز مردم حرف‌های آقای خاتمی را هم قبول ندارند چه رسید به اینها./منبع: خبر سراسری

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها