گلایه نماینده مجلس از وزیر نفت

کد خبر: 1114019

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برای پیشرفت صنعت نفت کشور می‌باید یک حرکت جهادی و یک مدیریت انقلابی وجود داشته باشد.

گلایه نماینده مجلس از وزیر نفت

زهره الهیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، در دیدار با معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز گفت: برای پیشرفت صنعت نفت کشور می‌باید یک حرکت جهادی و یک مدیریت انقلابی وجود داشته باشد.

وی افزود: چالشی که در دولت گذشته گریبانگیر کشور شد ناشی از همین عدم وجود مدیران جهادی و انقلابی بود، اگر بخواهیم یک مشکل را در کشور نام ببریم که ریشه همه مشکلات است آن هم نبود مدیریت جهادی و انقلابی و نبود اعتقاد به  ظرفیت داخلی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: به آقای اوجی گله کردم که حلقه دورتان باعث شده صداها را نشنوید از ایشان خواستم وقتی بگذارند و هفته آینده راهکارهایی را مطرح کنیم، آنچه که اکنون در مجلس درگیر آن هستیم این است که خام فروشی یک معضل جدی کشور است و این ثروت عظیم که شما می‌فرمایید هزار محصول حداقل در کشورهای دیگر فراورده از این نفت تولید می‌شود اما ما در این قضیه متاسفانه نمی‌دانم به چه دلیل دولت‌های گذشته مخصوصا دو دولت گذشته توجهی به تولید فرآورده های نفتی نمی‌شد و خام فروشی را اولویت خود قرار داده بودند الان باید درصد تولید فرآورده‌ها را بالا برد تا رونق در صنعت نفت چشمگیر شود. 

وی تصریح کرد: این آفت برای کشور است مخصوصا در شرایط تحریم که نفت خام قابل رهگیری است.  شما می‌فرمایید که با پتروشیمی ها قرار است دیداری گذاشته شود و توافق شود، این خبر بسیار خوبی است به نظرم کاری که دولت گذشته نکرد شما با این ظرفیت اگر پای کار بیاید می‌توانید بسیار موثر شوید و با این ثروت عظیمی که در خوزستان است کارهای بسیار چشمگیری می‌توان برای کشور و مردم به اجرا درآورد.

وی خطاب به معاون وزیر نفت گفت: راهکاری ارائه بفرمایید که این ثروت با وجودی که ثروت ملی است، مردم خوزستان از این ثروت ملی چقدر برایشان کارساز است و این مردم هستند که امنیت را تامین می‌کنند.

الهیان خاطرنشان کرد: ایده مجلس این است که قانون را مشارکتی بنویسد و قانونی نباشد که بیشتر دست و پا گیر دولت شود و بیشتر مانع ایجاد کند، هر قانون که قرار است تصویب شود نماینده دولت، نماینده بخش خصوصی و مردمی در جلسات شرکت دارد. یک مثلث قانونگذاری مشارکتی ایجاد شده است.

وی بیان کرد: دولت، مجلس و بخش خصوصی یا سازمان‌های مردمی در کنار هم می‌توانند مشکلات را حل کنند و از موانع متعدد با یاری خدا عبور می‌کنند. 

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: ما در خدمت مردم هستیم و باید دینمان را به خطه عزیز خوزستان ادا کنیم خوزستانی که مردمش در سال های جنگ ایستادگی و مقاومت کردند . همه ما وظیفه داریم و فلسفه حضور ما هم در خوزستان همین موضوع می‌باشد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها