توئیت موسوی درباره غارت دارایی‌های افغانستان

کد خبر: 1114157

مدیرکل آسیای جنوبی وزارت خارجه ایران از حقوقدانان افغان و ایرانی خواست تا از لحاظ حقوقی از غارت دارایی‌های افغانستان توسط آمریکا جلوگیری کنند.

توئیت موسوی درباره غارت دارایی‌های افغانستان

 «سید رسول موسوی» مدیرکل آسیای جنوبی وزارت خارجه ایران در توئیتی به تلاش آمریکا برای «غارت» دارایی‌های افغانستان به بهانه 11 سپتامبر واکنش نشان داد.

وی در این توئیت نوشت: جدای از تمام مسایل سیاسی پیشنهاد می‌کنم حقوقدانان ایران و افغانستان در این قضیه با هم همکاری کنند و در این شرایط مردم افغانستان را یاری کنند.

هفته گذشته نیویورک‌تایمز در گزارشی خبر داد که خانواده‌های کشته‌شدگان 11 سپتامبر از دولت آمریکا خواستند تا دارایی‌های توقیف شده افغانستان به عنوان غرامت به آن‌ها پرداخته شود.

براساس این گزارش، وزارت دادگستری آمریکا با وکلای خانواده‌های کشته‌شدگان 11 سپتامبر در مورد توافق احتمالی برای تقسیم پول، در صورتی که دولت از تلاش آنها برای تصاحب آن حمایت کند، مذاکره کرده است.

آمریکا درحالی برای غارت دارایی‌های مردم افغانستان به بهانه 11 سپتامبر تلاش می‌کند که براساس گزارش مرکز مطالعاتی «واتسون» از زمان حمله آمریکا به افغانستان در اکتبر سال 2001 تا آوریل سال 2021 میلادی، 241 هزار و 50 نفر در نتیجه مستقیم جنگ آمریکا کشته شدند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها