روایت نماینده مجلس از نشست مجلسی‌ها با «امیرعبداللهیان»

کد خبر: 1114634

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: معاون وزیر خارجه اعلام کرد در ۱۰۰ روز گذشته حجم مبادلات اقتصادی با برخی از کشورهای آسیای مرکزی بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

روایت نماینده مجلس از نشست مجلسی‌ها با «امیرعبداللهیان»

محمود عباس زاده مشکینی، با در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز از ساعت ۱۲ تا ۱۶:۳۰ جلسه مفصلی با وزیر امورخارجه و معاونان و دستیاران وزیر امورخارجه داشتند.

وی بیان کرد: وزیرامورخارجه گزارش مفصلی درباره ابعاد مختلف سیاست خارجی و همکاری‌های بین المللی از جمله مذاکرات اخیر وین به نمایندگان حاضر در این جلسه ارائه داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برداشت کمیسیون از این گزارش آن بود که طرفین مذاکره در این دوره تلاش کرده اند از سقف و کف مطالبات و انتظارات متقابل ارزیابی داشته باشند و با برنامه در مراحل بعدی حضور یابند.

عباس زاده مشکینی اظهار داشت: مطلب دیگر آن است که جمهوری اسلامی ایران با جدیت و حسن نیت وارد مذاکره شده است و طرف ۱+۴ به ویژه غربی‌ها باید برای مذاکره و توافق جدیت داشته باشند.

وی تصریح کرد: دور دوم مذاکرات از روز پنجشنبه آغاز خواهد شد و با توجه به داشته‌های جمهوری اسلامی ایران به نظر می‌رسد زمینه‌های لازم برای یک توافق برد- برد وجود دارد چرا که ایران به هیچ وجه تن به مذاکره برد- باخت نخواهد داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ضمناً در این جلسه معاون اقتصادی وزارت امور خارجه از توسعه و تسهیل مبادلات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای آسیای مرکزی به ویژه ترکمنستان و از آن مسیر با کشورهای تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان و قیرقزیستان خبر داد و تاکید کرد: در ۱۰۰ روز گذشته حجم مبادلات اقتصادی با برخی از این کشورها بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: بر اساس گزارش معاونین وزارت خارجه و ارائه آمار سفرهای دیپلماتیک، ارتباط با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به ویژه با امارات و عربستان سعودی با توجه به استقبال متقابل به جدیت و سرعت ادامه دارد.

عباس زاده مشکینی تصریح کرد: امیرعبداللهیان گزارش جامعی هم در خصوص عادی سازی، ترمیم، تقویت و گسترش روابط با جمهوری آذبایجان داد که نهایتاً به دیدار رؤسای جمهور دو کشور در عشق آباد انجامید./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها