توضیح «انریکه مورا» درباره برگزاری نشست‌ها در وین

کد خبر: 1114826

هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام: دور هفتم مذاکرات #برجام پس از رایزنی در و بین پایتخت‌ها، فردا پنجشنبه در وین ادامه خواهد یافت. کمیسیون مشترک و تعدادی تماس دوجانبه و چندجانبه برگزار خواهد شد.

توضیح «انریکه مورا» درباره برگزاری نشست‌ها در وین

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام در توییتی، توضیحاتی در خصوص مذاکرات وین که قرار است فردا از سر گرفته شود، ارائه داد.

 «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام امروز (چهارشنبه) در توییتی توضیحاتی در خصوص نشست‌هایی که در وین قرار است برگزار شود، ارائه کرد.

وی در این خصوص نوشت: دور هفتم مذاکرات برجام پس از رایزنی در و بین پایتخت‌ها، فردا پنجشنبه در وین ادامه خواهد یافت. کمیسیون مشترک و تعدادی دیدار دوجانبه و چندجانبه برگزار خواهد شد.

پیش‌تر همچنین «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از آغاز نشست‌های غیررسمی در راستای آماده‌سازی از سرگیری دور هفتم گفت‌وگوهای وین در پایتخت اتریش خبر داد.

«جوزب بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قبل از آن در اشاره به گفت‌وگوهای وین میان ایران و گروه ۱+۴ (روسیه، چین، فرانسه و انگلیس + آلمان) گفت: آمریکا بود که از توافق هسته‌ای خارج شد و علیه ایران تحریم‌های جدید اعمال کرد به همین دلیل ایران نخست خواستار برداشته شدن این تحریم‌هاست.

هفته‌ای که گذشت شهر وین و پایتخت اتریش باز هم میزبان مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپا بود. البته با این تفاوت که اولین دور مذاکرات در دولت جدید ایران (دولت سیزدهم) با ترکیبی متفاوت از قبل، کلید زده شد.

بر اساس اعلام جمهوری اسلامی ایران، هیأت ایرانی با هدف تمرکز جدی بر مسئله رفع تحریم‌ها علیه ملت ایران، با ترکیبی حقوقی و اقتصادی در این نشست شرکت کرد و این ترکیب خود تأییدی بر اراده ایران برای حصول نتیجه است.

هیأت ایرانی چهارشنبه شب دهم آذر ماه ۲ سند شامل رفع تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای را به طرف مقابل ارائه داد و علی باقری مذاکره‌کننده ارشد ایران ارائه این سندها را نشانگر جدیت تهران در مذاکرات خواند و در عین حال یادآور شد سند سومی هم هست که هنوز به طرف‌های مقابل ارائه نشده است.

پس از ارائه پیشنهادات ایران، طرف‌های اروپایی خواستار مشورت با پایتخت‌هایشان درباره این دو سند شدند و مقرر شد تنفسی در گفت‌وگوها صورت بگیرد و مذاکرات دوباره این هفته از سر گرفته شود که بر اساس توافق باقری و مورا روز پنجشنبه (فردا) این گفت‌وگوها در شهر وین ادامه خواهد یافت./ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها