سفر نظارتی نمایندگان به استان آذربایجان غربی

کد خبر: 1115023

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از سفر نظارتی جمعی از اعضای این کمیسیون به استان آذربایجان غربی به منظور بازدید از پروژه های عمرانی این استان خبر داد.

سفر نظارتی نمایندگان به استان آذربایجان غربی

عبدالجلال ایری با اشاره به سفر نظارتی جمعی از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به استان آذربایجان غربی، بیان کرد: این سفر با حضور رئیس کمیسیون و بنده و آقایان دنیا مالی نماینده مردم انزلی، رحمت الله فیروزی نماینده مردم نطنز و قمصر، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، کمال حسین پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت، شارلی انویه تکیه نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس به عنوان اعضای کمیسیون عمران مجلس و  معاونین وزیر راه و شهرسازی و معاونان بنیاد مسکن به منظور نظارت میدانی از پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های ارومیه، پیرانشهر و سردشت در استان آذربایجان غربی انجام شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در اولین برنامه نظارتی، از عملیات اجرایی تعریض و بهسازی بزرگراه ترانزیتی نقده - پیرانشهر بازدید کردیم، این بزرگراه به مرز تمرچین منتهی شده و تکمیل این پروژه عمرانی روند مبادلات تجاری ایران و عراق را افزایش خواهد داد چرا که مرز تمرچین یکی از نزدیک ترین مسیرهای زمینی ایران به دریای مدیترانه شرقی و دروازه تجاری ایران و عراق است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: مرز تمرچین یکی از مرزهای مهم ایران در حوزه حمل و نقلی بوده و سالانه هزاران تن کالا از این مرز صادر می‌شود، لذا توسعه زیرساخت ارتباطی در این منطقه از اهمیت بسیار  زیادی برخورد دار است. از طرفی محور نقده - پیرانشهر  به دلیل تردد بالای کامیون های ترانزیتی با تصادف جاده‌ای بسیاری همراه است از این رو باید نسبت به اصلاح نقاط حادثه خیز و ایمن‌سازی این جاده اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: برخی از مسائل مرتبط با مرز تمرچین نیاز به بحث و رایزنی در سطح ملی داشته که کمیسیون عمران مجلس این موضوع مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد داد. در ادامه از پروژه‌های عمرانی شهرستان سردشت بازدید کرده و مشکلات و معضلات شهری این منطقه را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و برای بهبود و رفع آنها تصمیم‌های بسیار خوبی اتخاذ شد.

وی افزود: همچنین از روند احداث تصفیه خانه شهرستان پیرانشهر نیز بازدید کرده و در جریان میزان پیشرفت آن قرار گرفتیم و در پایان برای بهبود روند آبرسانی و تامین آب شرب بهداشتی و سالم برای  مردم تصمیماتی گرفته شد. در جریان بازدید نظارتی از پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های آذربایجان غربی از شبکه آب و فاضلاب شهرستان ارومیه و سپس از دریاچه ارومیه بازدید کردیم، متاسفانه آب دریاچه به دلیل کاهش نزولات آسمانی و مدیریت‌های نامناسب در وضعیت نامطلوبی قرار گفته است. البته رسیدگی به مسائل مرتبط با این موضوع باید از طریق هماهنگی با ستاد احیای دریاچه ارومیه انجام شود، این موضوع را نیز در کمیسیون عمران دنبال خواهیم کرد./ ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها