تأکید باقری بر جدیت و حسن نیت ایران در گفت‌وگوها

کد خبر: 1115081

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در نشست کمیسیون مشترک برجام ضمن تشریح مبانی پیشنهادات ایران، بر جدیت و حسن نیت جمهوری اسلامی در گفت‌وگوها تأکید کرد.

تأکید باقری بر جدیت و حسن نیت ایران در گفت‌وگوها

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و ۱+۴ (چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و آلمان) و به ریاست علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام به منظور گفت‌وگو برای لغو تحریم‌ها علیه ایران در هتل کوبورگ شهر وین برگزار شد. 

طرفین در این نشست درباره نحوه ادامه گفت‌وگوها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

علی باقری نیز ضمن تشریح مبانی پیشنهادات ایران، بر جدیت و حسن نیت ایران در گفت‌وگوها تأکید کرد.

در این نشست مقرر شد گفت‌وگوها در خصوص متون در سطوح مختلف ادامه یابد.

پیش از این نیز «میخائیل اولیانوف» مذاکره کننده روسیه در این مذاکرات این نشست را کوتاه و سازنده خوانده بود.

مذاکرات ایران و گروه ۱+۴​ به منظور لغو تحریم‌ها در دولت جدید (سیزدهم) از روز دوشنبه هفته گذشته هشتم آذر ماه در شهر وین کلید خورد و چهارشنبه شب ۱۰ آذر ماه نیز هیأت ایرانی دو پیشنهاد (سند) شامل رفع تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای را به طرف‌های مقابل ارائه کرد و بنا به درخواست طرف‌های اروپایی برای رایزنی و مشورت با پایتخت‌ها نشست اختتامیه کمیسیون مشترک روز جمعه (۱۲ آذر ماه) برگزار و مقرر شد بعد از تنفسی چند روزه، مذاکرات در هفته بعد از سر گرفته شود که بر همین اساس از امروز بار دیگر نشست کمیسیون مشترک برجام برگزار تا هماهنگی‌ها برای مذاکرات پیش رو صورت بگیرد.

علی باقری که صبح امروز وارد وین شد، امروز (پنجشنبه) نشستی سه جانبه با مذاکره کنندگان ارشد چین و روسیه داشت و پس از آن هم در دیدار دوجانبه با «انریکه مورا» در وین به گفت‌وگو نشست.

وی در توئیتی درباره دیدارهای امروزش نوشت: روز کاری را با میزبانی یک ملاقات مفید و سازنده با مذاکره‌کنندگان ارشد روسیه و چین آغاز کردم. همچنین در آستانه کمیسیون مشترک دیداری هم با انریکه مورا داشتم. ایران به تعامل جدی ادامه داده و مصمم به دستیابی به توافق خوبی است که حقوق و منافع ملت‌مان را تأمین کند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها