گزارش علی باقری از نشست امروز با ۱+۴

کد خبر: 1115098

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت:ایران در نشست امروز با ۱+۴ بر مواضع و دیدگاه‌های قبلی خود تأکید کرد.

گزارش علی باقری از نشست امروز با ۱+۴

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیئت مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات با گروه ۱+۴ (آلمان، ‌ فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) درباره لغو تحریم‌ها امروز (پنجشنبه) بعد از نشست کمیسیون مشترک برجام در جمع خبرنگاران گفت: نشست کمیسیون مشترک برجام برگزار و طرف‌های مختلف دیدگاه خود را درباره روند آتی گفتگوها بیان کردند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در این نشست تأکید کرد که مسیر گفتگوها را براساس مواضع و دیدگاه‌های خودش که قبلا بیان کرده، با جدیت ادامه می‌دهد و اراده جدی برای ورود در مذاکرات جدی دارد و در مورد دستیابی به توافق، اگر زمینه‌های لازم فراهم شود، قطعا هیچ مانعی نمی‌بیند.

رئیس هیئت مذاکره‌کننده ایران در پاسخ به این سؤال که آیا پاسخ مستدل و منطقی که ایران انتظار داشت امروز دریافت کرد؟ عنوان کرد: این باید در جلسه کارگروه‌ها بیان شود.

باقری درباره کاهش شکاف‌ها نیز اظهار کرد: اینکه طرفین اراده جدی برای استمرار گفتگوها دارند نشانگر این است که دو طرف می‌خواهند مواضع به هم نزدیک شود.

گفتنی است نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیئت‌های ایران و ۱+۴ (چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و آلمان) و به ریاست علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام به منظور گفتگو برای لغو تحریم‌ها علیه ایران در هتل کوبورگ شهر وین برگزار شد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها