نماینده مجلس: دولت سیزدهم در مذاکرات شتابزده عمل نمی‌کند

کد خبر: 1115319

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با تشریح تفاوت ها در مذاکرات دولت سیزدهم گفت: دولت در این زمینه شتابزده عمل نمی‌کند زیرا نمی‌خواهد به توافق خام دست یابد و هدف توافقی اصولی و مناسب است.

نماینده مجلس: دولت سیزدهم در مذاکرات شتابزده عمل نمی‌کند

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با تشریح تفاوت ها در مذاکرات دولت سیزدهم گفت: دولت در این زمینه شتابزده عمل نمی‌کند زیرا نمی‌خواهد به توافق خام دست یابد و هدف توافقی اصولی و مناسب است.

حجت الاسلام حسین جلالی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه این دولت دلیلی برای توافق شتابزده ندارد زیرا اقتصاد را به مذاکره گره نزده اظهارداشت: البته ایران دنبال مذاکره بوده تا تحریم ها را نیز بردارد و به همین علت با دست پر به وین رفته است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: در چند وقت اخیر بدون برداشته شدن تحریم ها یا امضای اف ای تی اف دستاوردهای مهم اقتصادی رخ داده است که نشان می دهد دولت چنین دستاوردهایی را بدون مذاکرات برجامی داشته است.

وی انجام قرارداد گازی با برخی کشورهای شمال ایران، پیوستن به پیمان شانگهای و شروع روند تقویت ارزش پول ملی را از جمله این موارد برشمرد و گفت: البته دستیابی به اورانیم مدنظر به دست توانمند متخصصان داخلی و نیز دیگر مسائل حوزه سیاسی سبب شده که ایران با دست پر و همراه با تامل و اندیشه به مذاکرات وین برود.

جلالی با بیان اینکه برعکس ایران که پرقدرت در مذاکرات حاضر شده طرف مقابل ضعیف ورود کرده اظهارداشت: انجام اقدامات اقتصادی در داخل طی چندماه اخیر سبب شده که ایران با دست پر بر سر میز مذاکره حاضر شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اینک کار فروش نفت نیز بهتر در حال انجام است که سبب تقویت بنیه ارزی کشور شده است گفت: پیوستن به پیمان شانگهای با توجه به ظرفیت های بزرگ اقتصادی این نهاد مهم اقتصادی خود جایگاه کشورمان را متمایز کرده است.

جلالی بیان کرد: وقتی از درون قوی باشیم، حرف هم برای گفتن داریم لذا کسی که دست پر دارد، در مذاکرات هم قدرتمندتر است.

وی در عین حال با بیان اینکه این مذاکرات کاملا تخصصی است و نباید نگاه عوامانه به آن داشت اظهارداشت: آمریکا و اروپایی ها رویکرد شیطنت آمیزی به مذاکرات علیه ایران دارند اما دولت سیزدهم در این زمینه نیز دست برتر را دارد.

اگر راه مذاکره باز شد، توانی به توانمان افزوده می شود

جلالی ادامه داد: ما هیچ عجله ای برای مذاکرات نداریم زیرا اقتصادمان را به برجام گره نزده ایم و راه برون رفت از مشکلات را در داخل پیدا کرده ایم.

وی افزود: در عین حال اگر  راه مذاکرات باز شد که هم افزایی ایجاد می شود و توانی به توان های قبلی ایران افزوده می شود در غیر این صورت چیزی را از دست نداده ایم و ضرر نکرده ایم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس گفت: ما نیز می خواهیم مذاکره کنیم و تحریم ها را برداریم امّا از مذاکرات فرسایشی و تکراری خسته شده ایم.

جلالی بیان کرد: ایران بر بعضی از مشکلات فائق آمده، به طوری که ارزش پول ملی ایران در حال افزایش است و به سمت ثبات قیمت ها رسیده ایم؛ کالاهای اساسی را نیز تأمین کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: این درحالی است که آمریکا ضعیف شده است و در مقابل، ایران با خون شهید سلیمانی قوی تر شده است و به مسیر خود ادامه می دهد.

جلالی افزود: دست برتر ایران در منطقه خود سبب شده که قدرتمند در پای میز مذاکره نیز حاضر شود.

شهرستان های رفسنجان و انار در شمال استان کرمان قرار دارند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها