حیدری: بودجه دفاعی و امنیتی کشور باید تقویت شود

کد خبر: 1115656

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید بودجه دفاعی کشور برای سال آینده متناسب با شرایط امنیتی و دفاعی کشور باشد و تقویت شود.

حیدری: بودجه دفاعی و امنیتی کشور باید تقویت شود

شهریار حیدری با تاکید بر ضرورت تقویت بودجه دفاعی در سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: بودجه نهادهای امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و دفاعی باید متناسب با واقعیات جامعه و شرایط کشور در عرصه بین‌المللی باشد.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته بودجه دفاعی کشور بسیار ناچیز بود و هیچ گونه سنخیتی با سطح تهدیداتی که علیه کشورمان وجود دارد، نداشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر از نظر دفاعی و امنیتی به مرحله خوبی رسیدیم و به صورت همه جانبه توان دفاع از کشور را داریم. البته به دلیل کمبود بودجه دفاعی یکسری از ایده‌های این بخش معطل مانده است.

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ بودجه‌ای متناسب با شرایط کشور تنظیم شد، اما آن بودجه به طور کامل تخصیص پیدا نکرد و انتظار ما از دولت آن است که بودجه دفاعی در سال ۱۴۰۱ هم عدد قابل توجهی باشد و هم به صورت کامل تخصیص یابد.

وی ادامه داد: بودجه بخش دفاعی کشور رقم بالایی نیست و این بودجه برای ضروری‌ترین فعالیت‌های دفاعی و امنیتی کشور تنظیم می‌شود و بنابراین هر گونه کاهش تخصیص بودجه در این بخش باعث می‌شود تا برنامه‌های دفاعی و امنیتی کشور به شکلی که مدنظرمان است، انجام نشود.

حیدری با بیان اینکه بودجه بخش دفاعی کشور بسیار ناچیز است، گفت: باید بودجه دفاعی کشور برای سال آینده متناسب با شرایط امنیتی و دفاعی کشور و درخواست نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و دفاعی باشد و امیدواریم دولت هم با این موضوع موافقت کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همواره به دنبال تقویت بودجه بخش دفاعی و امنیتی کشور است و رایزنی‌های خود را با دولت در این زمینه انجام می‌دهد و برای بودجه سال آینده هم حتما این موضوع را در دستور کار خود قرار می‌دهیم./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها