امام جمعه شیراز: انقلاب کردیم که مستقل باشیم/هدف دشمن کاهش قدرت ایران است

کد خبر: 1116058

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: امروز هدف دشمن کاهش قدرت ایران است و ما اعلام کرده ایم برنامه موشکی ایران قابل مذاکره نیست.

امام جمعه شیراز: انقلاب کردیم که مستقل باشیم/هدف دشمن کاهش قدرت ایران است

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در جلسه درس خارج، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند چارچوب مذاکره در باب هسته‌ای مشخص است، اما کسانی که مذاکره را به ما پیشنهاد می‌دهند به دنبال این هستند که ما را به مراحل بعدی بکشانند و ایشان فرمود دشمنان یکی یکی ابزار قدرت را از شما می‌گیرند و زمانی که دست شما خالی شد نهایتاً می‌گویند دین خود را رها کنید.

وی تصریح کرد: ما باید همان سخن امام خمینی (ره) را به دنیا اعلام کنیم که اگر در مقابل دین ما ایستادید ما در مقابل دنیای شما می‌ایستیم و این موضوع را باید اثبات کنیم امروز هدف دشمن کاهش قدرت ایران است و ما اعلام کرده‌ایم برنامه موشکی ایران قابل مذاکره نیست.

وی ادامه داد: موضع گیری صریح برخی از مراجع معظم از جمله حضرت آیت الله العظمی مکارم، حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی و حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی، چشم ما را روشن کرد و این بزرگواران به گروه مذاکره کننده محکم گفتند مراقب همه جوانب باشید و اعتماد به دشمن اشتباه است بله ما هم عقیده داریم گره‌ای که با دست باز می‌شود نیاز نیست به دندان باز کنیم اما طرف مقابل حیله گر، بی وفا و نامرد است و به کسی که چنین وضعی دارد نمی‌شود اعتماد کرد.

امام جمعه شیراز با اشاره به لزوم دقت در مذاکرات و حرکت در چارچوب اعلام شده و ضمن تاکید بر اینکه ما نمی‌خواهیم سلاح هسته‌ای بسازیم و عهد شکن هم نیستیم، گفت: جریانی در کشور التماس کردند که بگذارید قرارداد امضا شود و اجازه داده شد و قرارداد بستیم و ترامپ نامردی کرد و حالا ترامپ رفته و ۱+۴ مانده و یکی از نامردها مشخص شده است؛ حالا باید دید آیا بقیه پای حرفی که زده‌اند می‌ایستند؟

او افزود: اینکه ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم ربطی به قرارداد و مذاکره نداشته و موضع ما از قبل اعلام شده و انرژی هسته‌ای ما صلح آمیز است. همین چیزی که اعلام کرده بودیم در قرارداد نوشتیم و حرفمان مشخص است، ما این کار را کرده‌ایم و باید ببینیم آنها چه می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: اگر ما این آیه قرآن کریم را توجه داشته باشیم که فرمود بنی اسرائیل وقتی آمدند جلوی شهر ظالمان، حضرت موسی فرمود حمله کنید و آنها امتناع کردند و حضرت فرمود اگر پیش روید پیروز می‌شوید، امروز عده‌ای ترسو خیال می‌کنند ما پیروز نمی‌شویم و این خیال خام است.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه با تاکید بر اینکه حجت بر عالم تمام و مشخص شده که جمهوری اسلامی ایران زور را نمی‌پذیرد، خاطرنشان کرد: باید در مقابل زور ایستادگی کرد زیرا حق با ماست، ما با توکل به خدا باید جلو برویم.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: اینکه خدایی نکرده ما در مقابل زور و زورگویی تسلیم شویم، شکست بزرگیست، اگر تسلیم شویم پس دیگر برای شما چه می‌ماند؟ انقلاب کردیم که بگوییم مستقل هستیم و با زور تسلیم نمی‌شویم.

نماینده ولی فقیه در فارس یادآور شد: این موارد را ما باید به هر زبانی از زبان انسانی، قرآنی و برهانی بتوانیم به همه بفهمانیم که مسئله سر زورگویی است و اینکه اگر تسلیم زور شدید شکست و خسارت همیشگی خواهد بود این موضوع را مقام معظم رهبری و علما نیز فرموده‌اند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها