تحلیل المیادین از مذاکرات وین/سیاست فشار اروپایی‌ها علیه ایران

کد خبر: 1116261

به گفته شبکه المیادین کشورهای اروپایی به دلیل پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران، سیاست فشار حداکثری را در پیش گرفته‌اند.

تحلیل المیادین از مذاکرات وین/سیاست فشار اروپایی‌ها علیه ایران

خبرنگار شبکه المیادین در وین، در گزارشی از روند مذاکرات رفع تحریم‌ها در این شهر، گفت که مذاکرات در جریان است و موضع روز گذشته کشورهای اروپایی تأثیری بر آن نگذاشته است.

المیادین نوشت که موضع کشورهای اروپایی اعمال فشار بر ایران به دلیل سرعت پیشرفت برنامه‌ هسته‌ای این کشور است. سیاست ایران نیز در وین این است که مذاکرات تا زمانی که گفت‌و‌گوهای جدی صورت می‌گیرد، ادامه یابد.

خبرنگار المیادین همچنین گفت که دولت آمریکا همزمان با برگزاری مذاکرات به سیاست اعمال تحریم‌های خود ادامه می‌دهد.

«علی باقری» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (سه‌شنبه) درباره مذاکرات جاری در وین بین ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، چین و روسیه) توضیحاتی ارائه داد و در توئیتی نوشت: «بعضی بازیگران به جای دیپلماسی واقعی به عادت مقصرنمایی خود پافشاری می‌کنند. ما سریعا پیشنهادهای‌مان را ارائه کردیم و به نحوی سازنده و منعطف تلاش کردیم تا اختلافات کم شود.

‌وی افزود: دیپلماسی، خیابانی دو طرفه است. اگر اراده‌ای برای جبران خطای مقصر باشد، راه برای توافق خوب سریع هموار می‌شود.

مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران پیش از این نیز در اظهاراتی با بیان اینکه «درباره موارد اختلافی تاکنون هیچ پیشنهاد و ابتکاری از طرف مقابل دریافت نکرده‌ایم»، گفت‌وگوهای جاری در وین را مثبت و رو به جلو خوانده بود.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در گفت‌وگوی تلفنی دیشب خود با سرگئی لاورف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه خواستار جدیت هر چه بیشتر طرف غربی و ابتکار عمل طرف‌ها در این مذاکرات شد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها