نوری: مهمترین برنامه های ما در وزارت آموزش و پرورش ، پیاده سازی سند تحول بنیادین است

کد خبر: 1116331

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تدوین آیین نامه اجرایی لایحه رتبه بندی معلمان به محض تصویب آن در صحن علنی مجلس خبر داد.

نوری: مهمترین برنامه های ما در وزارت آموزش و پرورش ، پیاده سازی سند تحول بنیادین است

 یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به نشست امروز این کمیسیون اظهار داشت: در نشست امروز درخصوص مسائل، مشکلات و اولویت های آموزش و پرورش بحث و بررسی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه های ما در وزارت آموزش و پرورش ، پیاده سازی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است، گفت: در این میان معلم، مهمترین نقش محوری را در حوزه تعلیم و تربیت ایفا می کند که توجه به تربیت معلم به ویژه با تاکید بر دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی از برنامه های وزارت آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش  ادامه داد: عدالت آموزشی نیز یکی دیگر از محورهای اصلی ما در وزارت آموزش و پرورش بوده که این حوزه نیز با محوریت توجه به مناطق محروم، مرزی و حاشیه نشین با رویکرد اعزام نیرو به این مناطق در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

نوری  یادآور شد: یکی دیگر از موضوعات محوری در آموزش و پرورش توسعه زیرساخت های آموزشی و پرورشی و افزایش فضای آموزشی است که در این حوزه برنامه های ویژه ای برای ارتقای سرانه آموزشی داریم.

وی  درخصوص لایحه رتبه بندی معلمان نیز گفت: به محض تصویب و ابلاغ این لایحه برای اجرا، هیات های ممیزی برای رتبه بندی معلمان تشکیل و آیین نامه اجرایی آن تدوین خواهد شد.

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس نیز در حاشیه نشست این کمیسیون درباره مسائل، مشکلات و اولویت های آموزش و پرورش بود، گفت: یکی از دغدغه های اعضای کمیسیون این بود که با توجه به شروع انتصابات در آموزش و پرورش استان ها، دغدغه ها و ملاحظات در نظر گرفته شود تا این تغییرات به نفع آموزش و پرورش باشد.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که در نشست امروز کمیسیون مطرح شد این بود که لایحه رتبه بندی معلمان پس از تصویب در صحن علنی در اولویت دستور کار دولت برای اجرا قرار گیرد تا با تشکیل هیات های ممیزی، معلمان در رتبه واقعی علمی و پژوهشی خود قرار گیرند و معلمان رتبه بندی شوند.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: در این نشست همچنین درخصوص اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، عدالت آموزشی به ویژه در مناطق محروم، توسعه زیرساخت های آموزشی و افزایش سرانه آموزشی در کشور نیز بحث و گفت وگو شد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها