طحان نظیف: بررسی‌ها در شورای نگهبان پشتوانه پژوهشی و کارشناسی دارد

کد خبر: 1116373

سخنگوی شورای نگهبان گفت: پژوهشکده ای شورا بار مطالعات را به دوش می‌کشد، بنابراین تمام موضوعاتی که در دستور کار این شورا قرار می‌گیرد با پشتوانه خوب علمی، کارشناسی و پژوهشی همراه است.

طحان نظیف: بررسی‌ها در شورای نگهبان پشتوانه پژوهشی و کارشناسی دارد

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در حاشیه آئین گرامیداشت هفته پژوهش در جمع خبرنگاران گفت: ما در طول سال، در شورای نگهبان بر پژوهش، کارشناسی مصوبات و بررسی موضوعاتی که به حوزه حقوق اساسی ارتباط دارد اهتمام داریم.

وی افزود: مصوبه‌ای را در دستور کار جلسات شورای نگهبان قرار نمی‌دهیم مگر اینکه مجمع مشورتی فقهی ما در قم و مجمع مشورتی حقوقی ما در تهران نسبت به آن موضوع اظهارنظر مکتوب انجام داده باشند.

طحان‌نظیف اظهار کرد: طبیعتاً قبل از اظهارنظر مکتوب این دو مجمع و انتقال نظرات کارشناسی، جلسات مختلف با دستگاه‌های مرتبط اجرایی و کسانی که مخاطب قانون قرار می‌گیرند، برگزار می‌شود و بحث‌های حقوقی و شرعی آن بررسی می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان با تأکید بر اینکه در شورای نگهبان اهتمام بر نظرات کارشناسی وجود دارد، بیان کرد: بخش مهمی از مطالعات را پژوهشکده شورای نگهبان به دوش می‌کشد که در فضای آکادمیک و پژوهش‌های کاربردی فعالیت خود را پیش می‌برد؛ بنابراین تمام موضوعاتی که در دستور کار شورای نگهبان قرار می‌گیرد به ویژه در بحث مصوبات، با پشتوانه خوب علمی، کارشناسی و پژوهشی همراه است.

طحان‌نظیف عنوان کرد: ما در شورای نگهبان نسبت به تمام موضوعات در قانون اساسی، حساسیت داریم. اگر موضوعی، چه در مصوبات مجلس و چه در اساسنامه‌های مصوبات هیئت وزیران، به نحو روشنی با یکی از قوانین اساسی مغایرت داشته باشد به آن رسیدگی می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: در همه موضوعات از نظرات کارشناسی و پژوهشی استفاده می‌کنیم؛ ولی مغایرت موضوع با قانون اساسی باید روشن باشد تا بتوانیم در مورد حساسیت آن مطمئن باشیم./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها