بامیری: مشکلات ما در حوزه مصرف آب عدم توجه به آمایش سرزمین در حوزه صنایع است

کد خبر: 1116604

نماینده مردم لردگان در مجلس گفت: یکی از مشکلات ما در حوزه مصرف آب عدم توجه به آمایش سرزمین در حوزه صنایع است که صنایع آب بر در مناطق کویری ایجاد شده‌اند.

بامیری: مشکلات ما در حوزه مصرف آب عدم توجه به آمایش سرزمین در حوزه صنایع است

حسین بامیری نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکل کمبود آب در کشور گفت: یکی از مشکلات ما در حوزه مصرف آب عدم توجه به آمایش سرزمینی و استانی در حوزه صنایع است.

وی ادامه داد: هر صنعت باید با توجه به ظرفیت‌های استان‌ها در منطقه مورد نظر ایجاد و راه‌اندازی شود و به عنوان مثال صنایع آب بر باید در مناطق ساحلی شمال یا جنوب و یا زاگرس که دارای منابع آبی احداث شود.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متأسفانه در حوزه صنایع به آمایش سرزمین توجه نشده و ما می‌بینیم که صنایع آب‌بر همچون فولاد و صنایع معدنی در مناطق کویری همچون استان‌های یزد و اصفهان ایجاد شده‌اند و آب شیرینی که برای شرب تخصیص یافته در این صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بامیری خاطرنشان کرد: باید در برنامه‌های وزارت نیرو در بحث مصرف آب بازنگری شود و شیوه‌های سال‌های قبل در این باره تغییر کند.

وی در پایان گفت: همان طور که گفتم صنایع آب‌بر باید در مناطق ساحلی تاسیس شوند و بی‌توجهی به این مسأله باعث شده تا مشکلات زیادی در مناطق کویر مرکزی برای آب شرب مردم ایجاد شود./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها