نظر میرتاج الدینی درباره لایحه بودجه ۱۴۰۱

کد خبر: 1116658

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: به نظر بنده لایحه بودجه از انسجام خوبی برخوردار است زیرا دولت در این لایحه یک هدف‌گذاری بلندمدتی پیش‌بینی کرده است که به نظر من با این لایحه می‌تواند به آن اهداف برسد.

نظر میرتاج الدینی درباره لایحه بودجه ۱۴۰۱

محمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره لایحه بودجه ۱۴۰۱ یک اظهار داشت: با توجه به این که لایحه بودجه سال آینده اولین لایحه دولت سیزدهم است به نظر بنده این لایحه از انسجام خوبی برخوردار است زیرا دولت در این لایحه یک هدف گذاری بلندمدتی پیش‌بینی کرده است که به نظر من با این لایحه می‌تواند به آن اهداف برسد.

وی ادامه داد: دولت در لایحه بودجه رشد ۸ درصدی را در نظر گرفته است که این موضوع همت بلند و هدف نهایی دولت را برای سال آینده نشان می دهد در حالی که در سالیان گذشته رشد اقتصادی کشور یا منفی بوده است یا شیب افزایشی کندی را به خود دیده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: از ۸ درصد رشد اقتصادی دولت چهار و نیم درصد آن سرمایه گذاری رقم خواهد زد و سه و نیم درصد آن را با ارتقای بهره وری پیش بینی کرده است که اگر این موارد بتواند تحقق پیدا کند عزم دولت برای سر و سامان دادن کشور مشخص خواهد شد.

میرتاج الدینی تصریح کرد: دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ تمام اقداماتی که منجر به افزایش تورم خواهد شد را طوری برنامه‌ریزی کرده‌ است که دیگر در سال آینده این اتفاق نیفتد همچنین دولت در لایحه سال آینده منابعی را در نظر گرفته است که دیگر به سمت استقراض از بانک مرکزی یا خلق پول نرود.

وی با بیان اینکه دولت در لایحه سال آینده انتشار اوراق را برای احتیاط در تامین منابع خود قرار داده است، بیان داشت: ما در بودجه سال آینده دولت هیچ کسری بودجه‌ای را شاهد نیستیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در بودجه ۱۴۰۱ کسری تراز عملیاتی بهبود پیدا کرده است. یعنی در بودجه سال ۱۴۰۰ کسری تراز عملیاتی بودجه حدود ۴۶۰ هزار میلیارد تومان بود که در بودجه سال آینده حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان کم شده است که این نقطه هدفی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور است.

میرتاج الدینی تاکید کرد: دولت منابعی پایدار را برای بودجه سال آینده در نظر گرفته است  که همین امر کمک می‌کند که شاهد کسری بودجه در سال آینده نباشیم./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها