معاون وزیر دفاع: بومی سازی در همه امور یک ضرورت برای کشور است

کد خبر: 1116849

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه مسیر توسعه در وزارت دفاع ترسیم شده است، افزود: توسعه فناوری از جنس فناوری های نو و خلاقانه در دستور کار وزارت دفاع است

معاون وزیر دفاع: بومی سازی در همه امور یک ضرورت برای کشور است

سردار مهدی فرحی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز(پنج شنبه) در حاشیه بازدید از نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا) و غرفه صنایع وابسته وزارت دفاع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با تقدیر از برگزار کنندگان این نمایشگاه، گفت: خوشبختانه بلوغی که در وزارت دفاع و صنایع دفاعی رخ داده بسیار قابل توجه است و ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در چهل سال گذشته فرآیندهای رو به رشدی در عرصه محصول و فناوری های نوین، داشته ایم.

وی با بیان اینکه مسیر توسعه در وزارت دفاع ترسیم شده است، افزود: توسعه فناوری از جنس فناوری‌های نو و خلاقانه در دستور کار وزارت دفاع است که می‌طلبد از ظرفیت‌های داخل وزارت دفاع و همچنین ظرفیت‌های ملی و فرا ملی استفاده کنیم تا بتوانیم بر روی محصولات موجود و پلتفرم‌های جدید که می‌خواهد خلق شود با استفاده از فناوری های نوین محصولاتی تولید کنیم که بتوانند در جهت اقتدار ملی نقش آفرین باشد.

جانشین وزیر دفاع گفت: استفاده از ظرفیت های همگانی در دانشگاه ها، مراکز علمی، شرکت های دانش بنیان و صنایع خصوصی و همچنین پژوهشگاه های مختلف کشور و بهره‌گیری از دانش افراد خلاق و نوآور بسیار ضروری است و برگزاری نمایشگاه های این چنینی می تواند در این راستا نقش بسیار مهمی ایفا کند.

معاون وزیر دفاع با تأکید بر اینکه بومی سازی در همه بخش های کشور یک ضرورت است، گفت: در این مسیر باید به نهضت ساخت داخل توجه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ افشین خواجه فرد عصر پنج شنبه در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید گیلان، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توانمندی‌های صنعتی این استان، اظهار کرد: حمایت از تولیدکنندگان باید از سوی مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به نهضت ساخت داخل رونق تولید، افزود: بومی سازی برای کشور یک ضرورت محسوب است.

معاون وزیر دفاع با اشاره به اینکه با وجود تحریم‌ها در صنعت هوایی توان بالایی داریم، ادامه داد: در این نمایشگاه بخشی از توانمندی‌های صنعت هوایی کشور به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه بومی سازی صنایع هوایی از نظر دانش فنی و مهندسی، تأمین مواد اولیه و فناوری مشکلی نداریم، گفت: در صنعت هوایی به خود اتکایی رسیده‌ایم.

امیر خواجه فرد با اشاره به اینکه خودباوری و خوداتکایی در رسیدن به اهداف نهضت ساخت داخل بسیار مهم است، افزود: وجود خودباوری در میان جوانان ایرانی زمینه خوداتکایی در این صنعت را فراهم کرده و ما نیز به عنوان مسئول باید از آنها حمایت کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه استان گیلان نیز در زمینه تولیدات صنعتی توانمندی‌های فراوانی دارد، ادامه داد: باید صنعت هوایی در گیلان شکل بگیرد و از ظرفیت‌های موجود در حد چند محصول کوچک این فرایند را آغاز می‌کنیم.

معاون وزیر دفاع با اشاره به اینکه هماهنگی و رایزنی‌های لازم با مسئولان استان انجام شده است، گفت: باید زمینه شناخت و استفاده از ظرفیت‌های ویژه صنعتی و علمی استان فراهم شود.

وی به توانمندی‌های کم نظیر صنعتی در استان گیلان اشاره و اظهار کرد: باید تلاش کنیم به دنبال ایجاد قطب‌های صنعتی در استان گیلان باشیم به جای تعدد بخشی در صنعت با عمق بخشی به آن بر اساس توان بالفعل صنایعی که در گیلان موفق شده قطب‌های صنعتی مشخصی ایجاد کنیم که مورد رجوع و مکمل با تولیدات سایر استان‌ها باشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها