رایزنی مشاور وزیر خارجه و نماینده ویژه سوئد

کد خبر: 1117145

مشاور ارشد وزیر امور خارجه و نماینده ویژه سوئد در امور یمن درباره آخرین تحولات داخلی و خارجی یمن و همچنین زمینه‌های همکاری مشترک ایران و سوئد درباره بحران این کشور رایزنی کردند.

رایزنی مشاور وزیر خارجه و نماینده ویژه سوئد

مشاور ارشد وزیر امور خارجه و نماینده ویژه سوئد در امور یمن درباره آخرین تحولات داخلی و خارجی یمن و همچنین زمینه‌های همکاری مشترک ایران و سوئد درباره بحران این کشور رایزنی کردند.

پیتر سمنی بی نماینده ویژه سوئد در امور یمن امروز شنبه با علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی، دیدار و گفت‌ وگو کرد. 

در این دیدار درباره آخرین تحولات در صحنه‌های داخلی و خارجی یمن بررسی و درخصوص زمینه‌های همکاری مشترک ایران و سوئد در رابطه با بحران یمن، رایزنی و تبادل نظر شد.

آخرین رایزنی‌های اخیر منطقه‌ای نماینده ویژه سوئد در امور یمن و تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص رفع محاصره علیه مردم یمن، برقراری آتش بس و روند صلح و رفع خطر نشت نفت از نفتکش صافر،از محورهای اصلی گفت‌ وگوهای خاجی و نماینده سوئد در این دیدار بود. 

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در این دیدار بر حل بحران یمن از طریق راهکارهای سیاسی، برگزاری گفت وگوهای یمنی - یمنی و تشکیل حکومت فراگیر در تمامی سرزمین یمن با مشارکت تمامی گروه‌ها و احزاب سیاسی در صحنه کشور تاکید کرد.

نماینده ویژه سوئد نیز با تاکید بر نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در کمک به برقراری صلح در یمن و منطقه، مساعی سازمان ملل را در برقراری آتش بس، رفع محاصره اقتصادی و از سر گیری گفت وگوهای سیاسی در یمن را تشریح کرد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها