«فردا» گزارش می‌دهد

حرف‌های تازه‌ آقای لیلاز

کد خبر: 1117292

اصلاح‌طلبان یکی یکی به حرف آمده از دولت روحانی ایراد می‌گیرند. یکی از اولین‌نفرها هم سعید لیلاز است.

حرف‌های تازه‌ آقای لیلاز

گروه سیاست سایت فردا - نقد از دولتی که کارش تمام شده معمول است اما عموما طیف سیاسی حامی آن دیرتر با واقعیات کنار آمده یا صراحت به خرج داده و ایرادات وارده را می‌گوید. 

اکنون اما شاهدیم که اصلاح‌طلبان نیز یکی یکی به حرف آمده از دولت روحانی ایراد می‌گیرند. یکی از اولین‌نفرها هم سعید لیلاز است.

این عضو سابق کارگزاران بعد از مشاهده عملکرد 100 روز دولت رئیسی گفته: «من تا الان به شرایط بدبین نیستم. البته فکر می‌کنم در حد دو ماه، نمی‌شود قضاوت کرد. اما باید اعتراف کنیم که رئیسی فراتر از انتظارات عمل کرده است.»

لیلاز مدیریت کرونا و تامین واکسن را مثال زده و گفته: «در تاریخ خواهند نوشت که دولت سیزدهم از پیچ بحران یک ویروس همگانی و جهانی به سلامت عبور کرده، اما دولت روحانی زیر بار آن ماند.»

آقای اقتصاددان به رفع و مهار تورم در دولت رئیسی هم امیدوارشده و گفته : «من معتقدم که تورم ربطی به تحریم‌ها ندارد؛ در دولت روحانی ۸ سال تبلیغ کردند که تا مشکل تحریم حل نشود؛ تورم کم نخواهد شد. اما واقعیت چیز دیگری بود این تحریم‌ها ممکن است یک بار نرخ‌ها را بالا بیاورد، اما او فقط یک بار است و موقت است. برای این که مسئله اصلی تورم، رشد نقدینگی است.»

او درباره تفاوت‌های میان دولت روحانی و رئیسی گفته: «واقعا این دو دولت قابل مقایسه باهم نیستند چه از نظر شکلی و چه زمانی، اما در یک گزاره کوتاه باید گفت دولت رئیسی تحرک دارد و چابک است؛ دولت روحانی سنگین بود.»

شنیدن این حرف‌ها از زبان آقای لیلاز که در حمایت و دفاع از دولت روحانی کم نگذاشته بود، جالب است اما تنها سوالی که می‌ماند این است که او با دانستن همه‌ این‌ها در مصاحبه با ظریف آنطور منفعل بود؟ یا تازه متوجه این نکات شده است؟!

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها