تفکری انحرافی که مکتب شهید سلیمانی را درک نکرده است؛

وحید اشتری در دام اشعری مسلکی

کد خبر: 1117435

مرزهایی که عدالتخواهی منهای ولایت درمی‌نوردد و جابه‌جا می‌کند متاسفانه به حاج قاسم عزیز رسیده است.

وحید اشتری در دام اشعری مسلکی

به تازگی فیلمی از وحید اشتری بیرون آمده که تحلیل کم عمق و سطحی آنها را از سیاست و عدالت نشان می دهد و خطر شکل گرفتن یک تفکر انحرافی را گوشزد می کند. او در بخشی از صحبت های خود می‌گوید: «دیدگاه های حاج قاسم در حوزه های سیاسی و اجتماعی به شدت قابل نقد است و با گرایش سیاسی من نمی‌خواند.» 

او برای اثبات سخنش در حالی که دیگران را به داشتن تفکر اشعری متهم می‌کند کاملا اشعری مسلک استدلال می‌کند و می‌گوید: «حاج قاسم گفته من دست روحانی را می بوسم اما من از دوره اول روحانی گفته‌ام که اینها تولید فساد می‌کنند و شایسته اداره کشور نیستند.» بی توجهی اشتری به بافتار و پس زمینه‌ای که حاج قاسم در آن سخنی گفته یا نامه‌ای نوشته بزرگ‌ترین دلیل اشعری مسلکی امثال اشتری است. چرا که حاج قاسم چنین سخنی را در مقابل یکی از معدود اقدامات جدی روحانی مقابل دولت آمریکا بیان کرده و حاج قاسم از مقابله با آمریکا استقبال کرده و این سخن به هیچ وجه تفاوت نگرش حاج قاسم عزیز با دولت روحانی را در موضوعات مختلف نفی نمی‌کند. 

مرور مجدد مصاحبه آقای ظریف با سعید لیلاز خود نشان دهنده نوع نگاه دولت روحانی به این شهید مظلوم و عزیز است. 

اشتری در ادامه به گونه‌ای که انگار صاحب پرچم عدالت‌خواهی است جمله‌ای ابتدایی و بی منطق به زبان می‌آورد و می‌گوید؛ «مقوله عدالتخواهی با تعریف نقد حاکمیت مساله حاج قاسم نبوده است. حاج قاسم نماد مبارزه با دشمن خارجی و ایثار و فداکاری است». 

اینکه اساسا حاج قاسم سلیمانی بر خلاف نظر اشتری نماد دفاع از مظلوم و عدالتخواهی در سراسر دنیا بود واقعا نیازی به توضیح ندارد اما مساله مهم این است که حرف‌های او تردیدی در تفکر و اساس کار و به قول اشتری میراث حاج قاسم ایجاد نمی‌کند و فقط ثابت می‌کند که دیدگاه او و همفکرانش به عنوان نماد عدالت منهای ولایت چگونه راه به انحراف برده است. 

فراموش نمی‌کنیم که رهبر انقلاب از «مکتب شهید سلیمانی» سخن گفتند که همه جانبه است و حتما جنبه‌های عدالت محور و آزادی خواه و استکبارستیز و اسلام گرایانه دارد و با تعاریف اشعری مسلکانه امثال اشتری قابل توصیف نیست. 

و سوال آخر اینکه اشتری چه عدالت‌خواهی است که نظام فکری ضد ظلم و عدالتخوانه امام را هم درک نکرده و به دنبال تشکیک در مبانی فکری انقلاب اسلامی است؟ | فردا

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها