نماینده مجلس: خبرهای خوب اقتصادی در راه است

کد خبر: 1118381

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افزایش ۲ سال به سنوات بازنشستگی در مجلس شورای اسلامی رأی نمی‌آورد.

نماینده مجلس: خبرهای خوب اقتصادی در راه است

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی شامگاه پنجشنبه در برنامه زنده تلویزیونی «با نمایندگان» شبکه استانی سبلان اظهار کرد: در حالی که بسیاری از جوانان کشور بیکار بوده و منتظر اشتغال هستند، منطقی نیست که ۲ سال به عمر بازنشستگی اضافه کنیم و قطعاً مجلس به این درخواست دولت پاسخ منفی خواهد داد.

وی با بیان اینکه ۴ میلیون بیکار در کشور منتظر فرصت اشتغال هستند، تصریح کرد: در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین نیز ۶۰ هزار بیکار داریم که عمده آنها افراد باسواد و تحصیل‌کرده در مقاطع بالاتر هستند که به دلیل بیکاری نمی‌توانند به ازدواج و فرزندآوری فکر کنند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هر چند بنده وزیر کار نیستم اما از وزیر کار خواسته‌ایم تا به دنبال راهکاری جدی برای حل مشکل بیکاری باشند و نسبت به ساماندهی و تعدیل وضعیت نیروها نیز اقدامات اساسی در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس است.

حجت‌الاسلام موسوی ره‌آورد ایجاد اشتغال را تأمین مسکن و ازدواج با رویکرد مناسب دولت در ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی اعلام کرد و افزود: به ازای هر ۳ نفر بازنشسته باید یک نفر در ادارات و دستگاه‌های دولتی استخدام شوند که این امر در قالب استخدام در ۲ نوبت سالانه به انجام می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در بودجه ۱۴۰۱ دولت پیشنهاد کرده تا ۲ سال به عمر بازنشستگی اضافه کند که مجلس مخالف این درخواست دولت است و قطعاً این بند لایحه رأی نخواهد آورد.

حجت‌الاسلام موسوی اضافه کرد: مطالبه اصلی جوانان ایجاد اشتغال و فرصت‌های کارآفرینی است که قطعاً با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی به این مطالبه پاسخ خواهیم گفت.

خبرهای خوب اقتصادی در راه است

وی به فعالیت کمیسیون‌های تخصصی مجلس در بررسی لایحه بودجه اشاره کرد و ادامه داد: در ماه‌های آینده خبرهای خوشی در ایجاد تحول اقتصادی و گره‌گشایی از مشکلات معیشتی مردم اعلام خواهد شد که انتظار می‌رود در بودجه سال آینده نیز تحولات اساسی در بحث بهبود معیشت مردم و حوزه اشتغال، کارآفرینی و رفع آسیب‌های اجتماعی شنیده شود.

حجت‌الاسلام موسوی بیان کرد: ما به دنبال حل مشکلات و علت‌یابی در گره‌گشایی از معضلات فعلی هستیم و قطعاً جایگاه فعلی استان در جذب منابع اعتباری شایسته و مطلوب نیست.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در لایحه بودجه برخی از شهرستان‌های استان اردبیل را در ردیف مناطق برخوردار دیدند در حالی که اساساً این استان از استان‌های کم برخوردار کشور است که با بازگشت این مناطق به مجموع شهرهای کم برخوردار جایگاه ما در رتبه‌بندی بودجه ۱۴۰۱ به یک جایگاه معقول در حد ۱۴ تا ۱۵ خواهد رسید.

حجت‌الاسلام موسوی با قدردانی از رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در پیگیری مسائل و هدف‌گذاری برای ارتقا شاخص‌های توسعه‌ای استان تصریح کرد: ما در مجلس اجازه نخواهیم داد تا این استان از کمترین اعتبار و منابع ملی و استانی برخوردار شود و قطعاً تحولات بودجه‌ای واقعی در سال ۱۴۰۱ برای استان رقم خواهد خورد.

با اصلاح روند تخصیص ارز ترجیحی باید این ارز حذف شود

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در مورد حذف ارز ترجیحی گفت: برای اقلام ضروری و اورژانسی مردم باید سوبسید و یارانه اختصاص پیدا کند و بنده اساساً با حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی موافق هستم و باید این رویه موجود اصلاح شود.

وی یکی از عوامل اصلی ایجاد رانت را ارز ترجیحی اعلام کرد و افزود: در سال‌های گذشته تخصیص ارز ترجیحی به ایجاد رانت ۲۰ هزار میلیارد تومانی در کشور منجر شده که با پیگیری و تلاش دستگاه‌های نظامی و امنیتی کشور متخلف اصلی در این حوزه دستگیر شده و به قوه قضائیه تحویل داده شده است.

حجت‌الاسلام موسوی با قدردانی از عوامل نظارتی در کشور برای مراقبت و دستگیری این فرد سودجو و فرصت‌طلب خاطر نشان کرد: در سایه اختصاص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی این فرد موفق به استفاده از رانت ۲۰ هزار میلیارد تومانی شده که قطعاً در دستگاه قضا پرونده مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی با انتقاد از ایجاد اختلاف طبقاتی عجیب در کشور و غنی شدن برخی از اغنیا و فقیر شدن فقرا اضافه کرد: فاصله طبقاتی به حدی تأسف‌بار است که ما از این باب شرمنده مردم شده‌ایم.

حجت‌الاسلام موسوی بیان کرد: در روزهای اخیر وضعیت اقتصادی، معیشتی و درآمدی مردم به حدی پایین است که خانواده‌ها در تأمین نیازهای اولیه شرمنده اهل و عیال خود بوده و به هیچ وجه نمی‌توانند در این وضعیت کالاهای اساسی خود را تأمین کنند.

وی ضرورت ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی را با تدبیر مناسب دولت و مجلس یادآور شد و اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد در این زمینه با اثرگذاری بیشتر اقدامات مؤثر را انجام دهیم.

دولت موافق ایجاد منطقه آزاد در ۴ نقطه استان اردبیل است

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به سفر اخیر دبیر مناطق آزاد کشور به استان اردبیل اشاره کرد و گفت: ما از رئیس جمهور و دولت خواسته‌ایم تا هر ۴ نقطه مرزی را اعم از بیله‌سوار، گرمی، ارشق و نمین به عنوان منطقه آزاد لحاظ شود تا به نوعی عدالت در مناطق مرزی و برخورداری از امکانات و مشوق‌های مورد نظر فراهم آید.

حجت‌الاسلام موسوی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: با تأیید هیئت دولت امیدواریم هر چه سریع‌تر ۴ منطقه استان اردبیل به عنوان محدوده منطقه آزاد معرفی شود تا همه اهالی استان از مزایای منطقه آزاد در رفع محرومیت مناطق مرزی بهره‌مند شوند.

وی از اختصاص ۸۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه حوادث برای اردبیل، نیر، نمین و سرعین خبر داد و افزود: عمده هتل‌داران و صاحبان واحدهای اقامتی در سرعین از کرونا آسیب دیده و درخواست جبران خسارت را کردند که انتظار می‌رود وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این زمینه پیشقدم شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از افزایش سهمیه پزشکی در سال ۱۴۰۱ برای استان اردبیل خبر داد و خاطر نشان کرد: امیدواریم با تلاش و پیگیری‌های مؤثر در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ بتوانیم بیشترین منابع ملی را نصیب استان کنیم./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها