توضیح نماینده مجلس درباره چگونگی واگذاری قیر به دستگاه‌های اجرایی

کد خبر: 1119095

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: از موضوعاتی مورد بحث جلسه امروز کمیسیون، افزایش میزان واگذاری قیر به دستگاه‌های اجرایی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ از ۱۵ هزار میلیارد تومان به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان بود.

توضیح نماینده مجلس درباره چگونگی  واگذاری قیر به دستگاه‌های اجرایی

عبدالجلال ایری در توضیح نشست روز دوشنبه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در جلسه امروز کمیسیون عمران، بندها و تبصره‌های ارجاعی لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور را مورد بررسی قرار گرفت. یکی از موضوعاتی مورد بحث در این جلسه، افزایش میزان واگذاری قیر (وکیوم باتوم) به دستگاه‌های اجرایی مطابق بند (ز) تبصره یک لایحه بودجه  ۱۴۰۱ از ۱۵ هزار میلیارد تومان به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان بود و همچنین طبق نظر اعضای کمیسیون سهم دریافتی برخی از دستگاه‌های اجرایی همانند بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزایش یافته و ارتش جمهوری اسلامی هم که در قانون بودجه سال گذشته از این محل قیر دریافتی نداشت، اضافه شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در این جلسه پیشنهاد شد که ۵۰۰ میلیارد تومان براساس بند (د) تبصره یک لایحه بودجه، به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور بهسازی معابر روستایی پرداخت شود. از طرفی مطابق بند (ی) تبصره یک، دولت باید نفت خام را در اختیار برخی از دستگاه‌های مشخص شده قانون قرار دهد تا آنها درآمد حاصل از فروش آن را صرف محرومیت زدایی و آبادانی کنند که در این میان اعضای کمیسیون عمران برای بخش عمرانی این بند اولویت بندی در نظر گرفته و سهم پروژه‌های آب و فاضلاب را ۶۰ درصد و سهم بنیاد مسکن، راه روستایی و حمل و نقل را ۴۰ درصد تعیین کردند.

ایری تاکید کرد: تمامی این موارد به عنوان پیشنهاد کمیسیون عمران مجلس به منظور اصلاح لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مطرح خواهد شد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها