انتقاد نماینده مجلس از کیفیت خودرو ها

کد خبر: 1119102

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید براینکه ساختار خودروسازی باید رقابتی شود، گفت: سؤال مجلس این است که چرا دو خودروساز بزرگ کشور باید 100 هزار میلیارد تومان زیان انباشته داشته باشند.

انتقاد نماینده مجلس از کیفیت خودرو ها

عزت‌الله اکبری تالارپشتی امروز در گردهمایی سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودروی کشور خطاب به خودروسازان اظهار داشت: شما چطور پول خودرو را نقد از خریدار دریافت می‌کنید، اما پول قطعه‌ساز را به موقع به آنها پرداخت نمی‌کنید. 

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از کیفیت خودروی‌های تولیدی در کشور افزود: خودروهای بی‌کیفیتی که شما تولید می‌کنید، در بعضی موارد باعث مرگ سرنشینان آن در جاده‌های کشور می‌شود.

وی ادامه داد: مجلس معتقد است که ساختار خودروسازان باید رقابتی باشد و سؤال ما این است که چرا خودروسازان 100 هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند. 

اکبری تالارپشتی بیان داشت: اگر قطعه‌سازان خوبی داشته باشیم خودروسازان خوبی هم خواهیم داشت. شما قطعه‌سازان و خودروسازان می‌ترسید که در مقابل وزیر حرف بزنید، از چه می‌ترسید؟ حرف ما این است که در خودروسازی باید رقابت باشد نه اینکه دولت این دو خودروساز را حیاط خلوت کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از اینکه خودروسازان به همه جا بدهکار هستند، گفت: کجای کار می‌لنگد. خیلی از پول‌ها در کشور گم می‌شود که یکی از اینها خودروسازی‌ها است.

وی خطاب به خودروسازان عنوان کرد: با قطعه‌سازان قرارداد تضمین خرید منعقد کنید تا مشکلات مربوط به این بخش حل شود.

اکبری تالارپشتی اظهار داشت: هر تولیدی برای زنده ماندن و ارتقا، باید صادرات داشته باشد و خودرو نیز از این موضوع مستثنی نیست و باید برای ادامه حیات از طریق صادرات با جهان ارتباط برقرار کند.

وی افزود: تشکیل کنسرسیوم‌هایی توسط قطعه‌سازان با همکاری خودروسازان برای تولید خودروهای ایمن و با کیفیت می‌تواند تولید را رقابتی کند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها