خبر مهم درباره حذف پلکانی یارانه بگیران

کد خبر: 1119337

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران گفت: حدود ۱۱ سال است که یارانه پرداخت می‌شود، اما اصلاح الگوی مصرف حتی به اندازه پنج درصد هم تحقق پیدا نکرده است.

خبر مهم درباره حذف پلکانی یارانه بگیران

آرش نجفی رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران درباره حذف یارانه نقدی پردرآمد‌ها گفت: دولت هر ماه حدود ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان یارانه به عموم مردم کشور پرداخت می‌کند. با این یارانه می‌توان تمام مطالبات نیروگاه‌های تجدید پذیر را تسویه کرد و اگر همین روند ادامه پیدا کند، بقیه نیروگاه‌ها نیز می‌توانند مطالباتشان را تسویه کنند.

او ادامه داد: ما با حذف یارانه نقدی در حوزه نفت و نیرو می‌توانیم مکانیزم و تکنولوژی نیروگاه‌ها را ارتقاء دهیم و راندمان آن‌ها نیز را بالا ببریم.

نجفی درباره حذف پلکانی یارانه بگیران گفت: حذف یارانه‌ها به صورت پلکانی معنی و مفهومی ندارد و تالی فاسد است، همان گونه که تاکنون پرداخت یارانه‌ها کارآمد نبوده و باعث اضمحلال سرمایه‌ها شده است.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران، گفت: اگر پرداختی یارانه‌ها به این صورت هیچ گاه انجام نمی‌شد بهتر بود، زیرا با تخصیص یارانه پنج سال، می‌توانستیم ۳۵ درصد از شدت کل مصرف انرژی در تمامی ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری را کاهش دهیم و ظرف حداکثر ۷ سال این سرمایه گذاری را به خزانه کشور برگردانیم

او گفت: اکنون حدود ۱۱ سال است که یارانه پرداخت می‌شود، اما اصلاح الگوی مصرف حتی به اندازه پنج درصد هم تحقق پیدا نکرده و هزینه‌ها به خزانه کشور به طور واقعی برنگشته است، فقط ممکن است این یارانه اسمی به خزانه کشور برگشته باشد، اما تاثیرات تورمی آن به قدری زیاد بوده که اصلا قابل مقایسه نیست./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها