صباغیان: سردار سلیمانی عنصری طلایی برای اسلام و ایران بود

کد خبر: 1119562

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه باید روش شهید سلیمانی که همان روش اوایل انقلاب بود در پیش بگیرد، روشی که در آن عملگرایی در اولویت بود و منافع مردم بر منافع فردی ارجحیت داشت.

صباغیان: سردار سلیمانی عنصری طلایی برای اسلام و ایران بود

محمدرضا صباغیان عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس صبح امروز (چهارشنبه) در برنامه «سلام سردار» رادیو مقاومت، در رابطه با عملکرد مجلس برای نشر فرهنگ شهادت و حفظ مکتب حاج قاسم سلیمانی گفت: مجلس شورای اسلامی مثل همه ارگان‌ها و دستگاه‌های دیگر، در ارتباط با بحث مقاومت و حفظ فرهنگ شهادت، مصوبات زیادی داشته و فعالیت‌هایی در این حوزه انجام داده است. البته ممکن است ماهیت کار مجلس اجازه بروز این اقدامات را ندهد؛ اما مصوبات و سیاست‌های کلان بسیاری، در راستای حفظ فرهنگ شهادت بوده است.

صباغیان با بیان اینکه سردار سلیمانی عنصری طلایی برای اسلام و ایران بود، تصریح کرد: حاج قاسم به جای اینکه حرف بزند و شعار بدهد، به اعتقادات خود عمل کرد. او آنچنان از شعار دادن فاصله داشت و به مجاهدت مشغول بود که حتی تا چند سال قبل از شهادتش، جامعه چندان خبری از او نداشت.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: حاج قاسم در تبعیت از رهبری، توجه به احکام اسلام، حضور در جبهه‌ها و کمک به نیازمندان، به جای شعار دادن به اعتقادات خود عمل کرد و در این زمینه‌ها نسبت به همه پیشتاز بود.

وی با تاکید بر اینکه شعار دادن آفت و آسیبی است که جامعه امروز به آن گرفتار است، بیان کرد: امروز شرایط به گونه‌ای است که بیشتر به جای عملگرایی به ظواهر توجه می‌شود. ما اگر بتوانیم در عملکردمان، به دستورات اسلام و اصول انقلاب پایبند باشیم، راه حاج قاسم را ادامه داده‌ایم. مردم هم متوجه این عملکرد صحیح خواهند شد، همانطور که درباره سردار سلیمانی این موضوع را به درستی فهمیدند و همه ما شاهد آن شکوه و عظمت در تشییع پیکر او بودیم.

عضو کمسیون شوراهای مجلس با اشاره به اینکه مردم عملگرایی حاج قاسم را شناختند و برای او سنگ تمام گذاشتند، عنوان کرد: باید به سمت شناخت عمیق‌تر حاج قاسم، برنامه‌ها، رفتار و گفتارش برویم. امروز جامعه باید روش حاج قاسم که همان روش سال‌های اول انقلاب بود مجدداً در پیش بگیرد، روشی که در آن عملگرایی در اولویت بود و منافع جمعی و مردمی بر منافع فردی ارجحیت داشت.

وی بیان کرد: زمانی که شاید تصور می‌شد عده زیادی از اصول انقلاب فاصله گرفته‌اند، سردار سلیمانی به مانند یک حجت، نشان داد که انقلاب اسلامی پابرجاست و این را همه مردم دنیا دیدند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها