قالیباف: بامکتب«حاج قاسم»مشکلات حل میشود/ سلیمانی، به‌جای سخت‌گیری برای مردم، به خود سخت می‌گرفت /شیر بیشهٔ نبرد با ظالمان، در برابر پابرهنه‌ها، فروتن بود

کد خبر: 1120232

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مکتب سلیمانی تاکید بر این است که با مردم باوری و خداباوری می توان مشکلات را حل کرد.

قالیباف: بامکتب«حاج قاسم»مشکلات حل میشود/ سلیمانی، به‌جای سخت‌گیری برای مردم، به خود سخت می‌گرفت /شیر بیشهٔ نبرد با ظالمان، در برابر پابرهنه‌ها، فروتن بود

محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۲ دی ماه) مجلس شورای اسلامی گفت: فرا رسیدن سالروز شهادت مرد میدان سردار پرافتخار اسلام و محبوب دل مردم ایران و تمام مستضعفان جهان، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به ملت شریف ایران و تمام کسانی که به آرمان عدالت‌گستری، آزاده‌خواهی و رفع ظلم و تبعیض از جهان باور دارند و در این مسیر گام برداشته‌اند، تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

وی بیان کرد: خون شهید راه خود را در زمین و آسمان‌ها پیدا می‌کند و این وظیفه ما است تا بتوانیم با فهم درست از سیره شهید و منطق عمل و اندیشه او، زندگی و فکر خود را با آن منطق سازگار کنیم و خود را از انحراف، تندروی یا کندروی رها کنیم.

بزرگ‌ترین ظلم به شهید سلیمانی تقلیل دادن او از یک مکتب به یک ژنرال است

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بزرگترین ظلم به حاج قاسم، تقلیل دادن او از یک مکتب و مدرسه درس‌آموز به سطح یک ژنرال شجاع و یک فرد مبارز است. حاج قاسم مکتب است زیرا ابعاد گوناگون زندگی او بر اساس راه و روشی تنظیم شده بود که امام(ره) با فهم دقیق، خود از اسلام ناب محمدی به ما آموخت و حاج قاسم شاگرد اول مکتب امام (ره) است و این مکتب که تا امروز با همراهی و فداکاری ملت ایران نجات‌بخش و راهگشا بوده، بر دو اصل خداباوری و مردم‌باوری استوار است. اگر حاج قاسم در سال‌های عمر شریف و بابرکت خود توانست فاتح میدان‌های بزرگ باشد، به این دلیل بود.

آمریکا در آستانه اخراج کامل از منطقه قرار گرفته است

قالیباف ادامه داد: شهید سلیمانی اعتقاد قلبی به توانایی‌های مردم و باور عمیق به اصل «ما می‌توانیم» داشت و این ویژگی‌ها در او جمع شده بود. امروز به برکت خون شهید سلیمانی و شهدای مخلصی چون ابومهدی المهندس، آمریکا در آستانه اخراج کامل از منطقه قرار گرفته و با پشتیبانی ملت‌های منطقه، ان‌شاءالله این امر به زودی و به طور کامل محقق خواهد شد.

وی بیان کرد: مردم‌باوری در مکتب سلیمانی به این معناست که در هر لحظه باید در اندیشه حل مشکلات مردم باشیم و از هرگونه حاشیه‌ای که انسان انقلابی را از حل مشکلات مردم دور می‌کند، پرهیز کنیم. مردم‌باوری به این معناست که مشکلات فقط با همراهی و مشارکت همه‌جانبه خود مردم قابل حل است و هر کسی که مردم را از حضور فعال بازدارد یا نقش آنها را نادیده بگیرد و آنها را دسته‌بندی و فرقه‌بندی کند، بی‌گمان شکست خواهد خورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: حاج‌ قاسم در هر میدانی که حاضر می‌شد مایه امیدواری و اعتماد به نفس مردم بود. او که در مکتب امام خمینی (ره) به «ما می‌توانیم» اعتقاد کامل داشت، هر کجا که قدم می‌گذاشت نیروهای مردمی را سرشار از باور راستین به نیروی خود و با اتکا به نیروی لایزال الهی می‌کرد. خداباوری سلیمانی به معنای رعایت اخلاق و حدود شرعی در هر امری حتی در مواجهه با دشمنان بود و باور عملی به سنت‌های الهی داشت.

قالیباف تصریح کرد: همان سلیمانی که در مقابل پابرهنگان و مستضعفان، دست ارادت بر سینه می‌گذاشت و تعظیم می‌کرد، در مقابل هیچ ابرقدرت و زورگویی سر خم نکرد و در مقابل آنها تا آخرین نفس ایستاد و نقشه آنان را خنثی کرد.

وی اضافه کرد: سلیمانی شیر بیشه مبارزه و نبرد با ظالمان بود، با دقت و هوشمندی فراوان بر مسائل سیاسی اشراف داشت و از ابعاد آن آگاه بود و این فراست را برای در هم کوبیدن دشمن به کار می‌گرفت. حاج قاسم سلیمانی به جای سخت‌گیری با مردم، بر خود سخت می‌گرفت و با مردم مهربان و متواضع بود.

با پیروی از مکتب «حاج قاسم» مشکلات حل می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با پیروی از مکتب سلیمانی و با اتکا به دو اصل خداباوری و مردم‌باوری می‌توان بر مشکلات غلبه کرد و همین منطق را که بارها در چهار دهه اخیر راهگشا و موفقیت‌آمیز بوده، در سایر عرصه‌ها هم باید به کار بگیریم.

قالیباف گفت: همچنین فرا رسیدن اولین سالگرد درگذشت علامه مصباح یزدی را که در سال‌های عمر خود نقش مهمی را در راستای ترویج معارف اسلام و حراست از مبانی فکری انقلاب اسلامی ایفا کرد، به همه ملت عزیز ایران و تمامی شاگردان و دوستداران وی تسلیت می‌گویم./ مهر

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها