«فردا» گزارش می‌دهد

عضو جدید شورای راهبردی روابط خارجی

کد خبر: 1120475

سردار حسین دهقان عضو شورای راهبردی روابط خارجی شد.

عضو جدید شورای راهبردی روابط خارجی

گروه سیاست سایت فردا- شورای راهبردی روابط خارجی را این روزها باید یکی از مهم‌ترین جایگاه‌ها دانست چرا که هم بازوی مشورتی رهبری در حوزه سیاست خارجی است و هم مهم‌ترین موضوع کشور تصمیم گیری درباره برجام و تعامل با غرب است. مسئولان مهم‌ترم سعی دارند که معاش و سفره مردم را با این موضوع گره نزنند اما خواه ناخواه سایه تحریم بر سفره مردم افتاده و لذا این ادعا که مذاکرات هسته‌ای در شرایط کنونی از جمله مهم‌ترین مسائل و چالش‌های کشور است، گزاف نیست. 

به هر روی، این جایگاه مهم یعنی شورای راهبری یک عضو جدید پذیرفته و آن کسی نیست غیر از سردار حسین دهقان. دهقان که از جمله نامزدهای ریاست جمهوری در انتخابات اخیر بود حالا جای سردار احمد وحیدی وزیر کشور در این شورا را به عهده گرفته است. 

مشاور فرمانده معظم کل قوا در صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزیر اسبق دفاع، با موافقت مقام معظم رهبری به عضویت شورای راهبردی روابط خارجی درآمده و مسئولیت کمیسیون دفاعی و امنیتی این شورا را برعهده گرفته است.

سردار دهقان دانش‌آموخته دکتری مدیریت و کارشناسی ارشد مهندسی متالورژی از دانشگاه تهران است که در اسفند ۱۳۹۹ به درجه استاد تمامی در دانشگاه مالک اشتر رسیده است.

لازم به ذکر است که جدیدترین عضو شورای راهبردی روابط خارجی قبل از این عباس عراقچی بود که به گفته کمال خرازی با نظر رهبری به عنوان دبیر شورا منصوب شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها