حمیدرضا آصفی: شهید سلیمانی مانند یک دیپلمات کار آزموده و متبحر عمل کرد

کد خبر: 1120587

سخنگوی وزارت امورخارجه دولت‌های هفتم و هشتم با تاکید بر اینکه قانع کردن پوتین کار ساده‌ای نیست اما شهید سلیمانی توانایی خود را در این عرصه نشان داد، افزود: شهید سلیمانی مانند یک دیپلمات کار آزموده و متبحر عمل کرد.

حمیدرضا آصفی: شهید سلیمانی مانند یک دیپلمات کار آزموده و متبحر عمل کرد

حمیدرضا آصفی سخنگوی وزارت امورخارجه در دولت‌های هفتم و هشتم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به ماجرای دیدار و مذاکره سردار سلیمانی با پوتین رئیس جمهور روسیه و قانع کردن او برای حضور در میدان مبارزه با داعش، گفت: بسیاری از دیدارهای سردار سلیمانی و نقش او در معادلات سیاسی و نظامی منطقه که برای ایجاد امنیت در منطقه صورت گرفت هرگز بیان نشده اما به جرات می‌توانم بگویم مهمترین سفری که سردار سلیمانی انجام داد سفر به روسیه و دیدار با پوتین در کرملین بود.

وی ادامه داد: زمانی این سفر و دیدار انجام شد که تقریبا همه سوریه در اختیار داعش بود و بسیاری تردید داشتند که حکومت قانونی بشار اسد بتواند در مقابل داعش مقاومت کند. در این زمان بود که سردار سلیمانی دیداری 2 ساعته با پوتین داشت و موفق شد او را قانع کند تا در جبهه سوریه حضور پیدا کرده و از دولت قانونی سوریه  در مقابل تروریست‌ها حمایت کند.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه قانع کردن پوتین کار ساده‌ای نیست اما سردار سلیمانی توانایی بالای خود را در این عرصه به خوبی نشان داد، افزود: سردار سلیمانی مانند یک دیپلمات کار آزموده و متبحر توانست همراهی روسیه را در شکست داعش جلب کند و با تدبیر حاج قاسم بود که شکست‌های پی در پی به داعش تحمیل و در نهایت سوریه از وجود داعش پاک شد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها