«فردا» گزارش می‌دهد

وزیر کار در سیبل انتقادات

کد خبر: 1120736

پافشاری عبدالملکی بر امکان اشتغال‌زایی یک میلیون تومان انتقادات بسیاری را به همراه داشته و اصلاح‌طلب و اصولگرا هم ندارد.

وزیر کار در سیبل انتقادات

گروه سیاست سایت فردا - حجت‌الله عبدالملکی وقتی که وزیر نبود هم  طی یک توییت حاشیه‌ساز ادعا کرد می‌توان با یک میلیون تومان کار تولیدی کرد و خطاب به کسانی که می گویند نمی‌شود، نوشت: حق دارید، آموزش نداده‌ایم!

او حالا که وزیر شده هم همین نظر را دارد. تکرار این حرف‌ها برایش دردسر شده و حالی حاشیه به پا کرده است. رسانه‌های مکتوب و غیر مکتوب ، حتی کاربران فضای مجازی انتقاد از او را شروع کرده‌اند. مثلا روزنامه اصولگرای خراسان نوشته: «وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دفاع از توئیت سه سال قبل خود که گفته بود با یک میلیون هم می‌شود، کار تولیدی کرد، گفت سه سال پیش مطرح کردیم که با یک میلیون تومان هم می‌شود شغلی ایجاد کرد و اکنون با وجود گذشت چند سال و گرانی مواد اولیه هنوز هم می‌توان با یک میلیون تومان شغلی را ایجاد کرد. تاکید وزیر کار بر ایجاد شغل با یک میلیون تومان در حالی است که اگرچه می‌توان مشاغل بسیار ساده خانگی نظیر بسته‌بندی مواد غذایی را با هزینه اندک انجام داد، ولی برای مشاغلی که به گفته وی مهارت محور هستند، ایجاد شغل با یک میلیون تومان خیلی بعید به نظر می‌رسد».

روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد هم امروز او را عکس یک کرده و به کنایه پرسیده «ایران زندگی می‌کنید؟» آفتاب یزد نوشته: « ۲.۵ میلیون نفر نرخ بیکاران رسمی است اگر بخواهیم نرخ واقعی بیکاری را بگوییم نا امیدان از کار باید اضافه شوند که در آن صورت حدود ۵ میلیون بیکار در کشور وجود دارد. نکته حائز اهمیت این است که آمار ارائه شده توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در تناقض کامل با گفته‌های سکاندار این وزارتخانه است و حال سوال اینجاست که اگر به همین راحتی و با یک میلیون تومان می‌توان کار تولیدی ایجاد کرد چرا وزیر کار از صندلی وزارتش پایین نمی‌آید تا در حکم یک معلم، راه‌های ایجاد کار تولیدی با یک میلیون تومان را به 5 میلیون بیکاری که در کشور وجود دارد آموزش بدهد؟ مگر غیر از این است که مهم خدمت به مردم است؟ مگر ایشان معتقد نیستند که دلیل اینکه ما نمی‌توانیم با یک میلیون تومان شغل ایجاد کنیم این است که آموزش لازم را در این خصوص ندیده ایم؟ چرا خودشان در نقش آموزگار حاضر نمی‌شوند؟»

کانال تلگرامی «عصر ما» هم دیروز در مطلبی انتقادی نوشته بود: «اظهارات وزیر کار در شرایطی صورت می‌گیرد که وی نزدیک به دو ماه پیش گفته بود که وضعیت اقتصادی باعث شده مدیران ارشد و وزیران نیز دچار مشکلات معیشتی شوند. حال در دورانی که به گفته خود عبدالملکی، وزیران هم حقوقشان مکفی نیست و دچار مشکلات اقتصادی هستند چگونه می‌توان با یک میلیون امید به ایجاد شغل داشت؟»

هادی حق‌شناس کارشناس مسائل اقتصادی هم گفته: «دستفروشی در مترو هم یک شغل است اما قطعا منظور آقای عبدالملکی دستفروشی واشتغال کاذب نیست بلکه شغل با ثبات و پایدار است. از سوی دیگر ایشان معتقدند چون مردم آموزش ندیده‌اند نمی‌توانند با یک میلیون تومان شغل ایجاد کنند! در حالی که بزرگترین سازمانی که در حال حاضر متولی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است زیر مجموعه وزارتخانه کار، تعاونو رفاه اجتماعی است و سازمان فنی حرفه‌ای دارای معلمان و اساتید حرفه‌ای است که در رشته‌های مختلف آموزش می‌دهند! همین موضوع برگزاری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قطعا بیش از یک میلیون تومان هزینه دارد اما با فرض اینکه آموزش‌ها به درستی برگزار می‌شود، جذب آموزش دیده‌ها در بازار کار سرمایه دیگری می‌طلبد که این سرمایه قطعا بیش از عدد یک میلیون تومان است.»

 

»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها