«فردا» گزارش می‌دهد

چقدر از منابع بلوکه شده ایران آزاد شد؟

کد خبر: 1121454

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود پنج میلیارد دلار از منابع بلوکه شده، آزاد شده که بخش عمده‌ای از آن وارد کشور و مابقی نیز تبدیل به خط اعتباری شده است.

چقدر از منابع بلوکه شده ایران آزاد شد؟

گروه سیاست سایت فردا - اوضاع اقتصادی کشور و وضعیت معیشتی مردم خوب نیست و یکی از عواملی که می‌تواند به رفع مشکلات موجود کمک کند، آزاد شدن پول‌های بلوکه شده ایران است. اکنون و درحالی که مذاکرات برجامی در وین از سوی تیم مذاکره کننده کشومان در چارچوب سیاست‌های کلی دنبال می‌شود، تحقق این امر نیز محتمل‌تر شده است. خبر خوب اینکه در موارد اجرایی نیز شده است.

همین چند وقت قبل بود که مدیرعامل ایرنا از آزادی 3.5 میلیارد دلار از پول‌های ایران خبر دارد و بعدتر مسئولان هم در وزارت خارجه تایید کردند. اکنون نیز امیرآبادی فراهانی، نماینده قم درباره منابع آزاد شده ایران اطلاعاتی داده است. او گفته: طی چند ماه اخیر فروش منابع نفتی افزایش یافته و درآمدهای نفتی ما بیشتر شده است، حدود پنج میلیارد دلار از منابع بلوکه شده، آزاد شده که بخش عمده‌ای از آن وارد کشور و مابقی نیز تبدیل به خط اعتباری شده است. 

این نماینده همچنین با تاکید بر ارتباطات خوب ایران با عراق اظهار داشت: با پاکستان نیز ارتباطات مالی به‌خوبی پیش رفته و تبدیل به مبادله‌ها تهاتری شده است، این مسائل موجب می‌شود تا در موضوع روابط خارجی و تنگناهای اقتصادی گشایش‌هایی به وجود بیاید. 

وی افزود: دولت در کنار مذاکره‌های وین، در حال گفت‌وگو و رایزنی با کشورهای همسایه نیز است و اقدام‌های بسیار سازنده‌ای در این خصوص انجام شده از جمله اینکه با عربستان گفتگوهایی آغاز شده و در سطح خوبی قرار دارد، همچنین به زودی امیر قطر به ایران سفر می‌کند و از سوی دیگر رئیس جمهور قرارداد گازی را با ترکمنستان منعقد کرده که بسیار مهم است زیرا وزیر نفت در دولت قبل موجب قطع ارتباط و بروز مشکل‌هایی میان ۲ کشور شده بود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها