محسنی‌بندپی: کاهش تعداد فوتی‌های کرونا به دلیل واکسیناسیون گسترده ای است

کد خبر: 1121466

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه به حد مطلوبی از واکسیناسیون رسیده‌ایم، گفت: اما نباید دورکاری‌ها و آموزش‌های مجازی را به صورت صد‌درصد کنار بگذاریم.

محسنی‌بندپی: کاهش تعداد فوتی‌های کرونا به دلیل واکسیناسیون گسترده ای است

محمدعلی محسنی‌بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی،با اشاره به کاهش تعداد فوتی‌های کرونا، اظهار کرد:کاهش تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا به دلیل واکسناسیون گسترده ای است که انجام شده است و این فرایند باید ادامه پیدا کند.

وی افزود: طبق آمار مسئولان بهداشت و درمان تا کنون 98 درصد جمعیت یک دوز، 65 درصد 2 دوز و حدود 17 درصد 3 دوز واکسن دریافت کرده‌اند بنابراین زمانی که ایمنی افراد بالا می‌رود مقاومت بیشتر و ابتلای آنها به ویروس کمتر و درنتیجه فوتی‌ها هم کاهش می‌یابد.

عضو کمیسیون بهداشت بیان کرد: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته در ابتدای دوران کودکی برای تقویت ایمنی مردم نه تنها برای ابتلا به ویروس‌های این چنینی بلکه برای ایمنی در مقابل همه بیماری‌ها، ایمنی افراد را بالا می‌برند.

محسنی ‌بند‌پی ادامه داد: دلیل اینکه در کودکستان‌ها و دبستان‌ها غربالگری انجام می‌شود برای این است که سطح فاکتورهای موثر مقاومت یک انسان را اندازه گیری کنند تا افراد را از کودکی در مقابل همه بیماری‌ها مقاوم کنند.

وی با تاکید بر اینکه در بحث کرونا هم ما با واکسیناسیون گسترده انجام شده تعداد فوتی‌ها کاهش یافته است، گفت: در حال حاضر هم به میزان مطلوبی از واکسیناسیون رسیده‌ایم اما باید دقت کنیم و محدودیت‌ها را به صورت صد‌درصد برنداریم و از دورکاریها و آموزش‌های مجازی استفاده کنیم .

نماینده نوشهر در مجلس خاطر نشان کرد:در بسیاری از کشورها در بحث دورکاریها و آموزش‌ها مجازی به دلیل هزینه‌های زیادی که انجام داده ، بعد از کرونا هم این بستر را حفظ کرده‌اند ما هم در کشورمان برای دورکاری‌ها و آموزشهای مجازی هزینه‌های زیادی کرده‌ایم و اگر ضعفی است باید آن را بر طرف کنیم و نباید این بستری که فراهم شده را به طور کل کنار بگذاریم./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها