توصیه نماینده مجلس به رئیسی برای سفرهای استانی

کد خبر: 1121598

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، سفرهای استانی رییس جمهور را مثبت ارزیابی کرد و خواستار استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در این سفرها شد.

توصیه نماینده مجلس به رئیسی برای سفرهای استانی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، سفرهای استانی رییس جمهور را مثبت ارزیابی کرد و خواستار استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در این سفرها شد.

«جلیل رحیمی جهان آبادی» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره آثار سفرهای استانی رئیس جمهور اظهار کرد: در هر دولتی، رییس جمهور در حلقه مشاوران، کارشناسان و متخصصان حوزه‌های اقتصادی و صنعتی  قرار دارد و در هر تغییری که در هر دولتی رخ می‌دهد، فقط جای کارشناسان و متخصصان تغییر می‌کند.

وی افزود: در سفرهای استانی این حلقه شکسته می‌شود و رئیس جمهور و وزرا به صورت مستقیم با مدیران محلی، مردم، نخبگان و طیف‌های مختلف ارتباط برقرار کرده و مسائل و مشکلات را در بازدیدهای میدانی لمس کرده و راهکارهایی که مردم و مدیران محلی و گروه‌های مرجع و مسوولان محلی دارند را به اطلاع رئیس جمهور و وزرا می‌رسانند و این موضوع در تصمیم‌گیری‌های کلان بسیار موثر است.

نماینده مردم تربت‌جام در مجلس با بیان اینکه تصمیم‌گیری‌ها با این راه و روش به سمت واقع‌گرایی و حل مشکلات پیش می‌رود، گفت: بسیاری از مدیران در دایره بسته تصمیم‌گیری‌ها قرار دارند و به همین دلیل امکانات، شرایط و ظرفیت کشور را برای اتخاذ تصمیمات مهم نمی‌شناسند،

رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه هیچ مدیری نمی‌تواند مدعی باشد که همه ظرفیت‌ها را می شناسد، ادامه داد: سفرهای استانی موجب می‌شود علاوه بر رییس جمهور، وزرا و مسئولانی که همراه  وی هستند،نیز با این ظرفیت‌ها آشنا شده و از نزدیک چالش‌های موجود را لمس کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای استفاده بیشتر و بهتر از سفرهای استانی گفت: برای این منظور بهتر است تیم‌های کارشناسی قبل از سفر رییس جمهور در مناطق حاضر شده و مطالبات و مشکلات مناطق را رصد کرده و دسته‌بندی کنند و در اختیار رئیس جمهور و وزرا قرار دهند. علاوه بر این تیم پایش و ارزیابی رییس جمهوری نیز باید به استان‌ها و شهرها مختلف سفر کنند تا میزان اجرای مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور و وزرا را بررسی کنند.

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت کارشناسان خارج از دولت برای بررسی ظرفیت‌های هر استان گفت: دانشگاه‌های متعددی در کشور وجود دارد و اعضای هیات علمی که بیشتر آنها زبده‌ و متخصص هستند در این دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند.

رحیمی جهان آبادی ادامه داد: در حوزه‌های محیط زیست،‌ اشتغال، آب، مسائل فرهنگی و اقتصادی و ... افراد دانشگاهی با توانمندی بالا فعالیت می‌کنند که باید از این ظرفیت عظیم دانشگاهی استفاده کرد و به اتاق فکر دولت افزود.

وی با اشاره به اهمیت ارتباط گیری دولت با تشکل‌های مختلف صنفی در استان‌ها و شهرستان‌ها گفت: در سفر به شهرستان‌ها این موضوع را کاملا لمس کردم که اطلاعاتی که یک تشکل صنفی می‌تواند بدهد، شاید وزارتخانه‌ها نتوانند این اطلاعات را در اختیار تصمیم گیران قرار دهند. زیرا آنها در میدان هستند و از مشکلات استان‌ها اطلاع دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: انتقال اطلاعات از تشکل‌های صنفی و گروه‌های مرجع، استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و سفرهای میدانی، در مجموع تصمیم‌گیری‌های دولت را منطبق بر نیازهای واقعی مردم می‌کند.

رحیمی جهان آبادی درباره میزان اثر بخشی این سفرها برای افزایش سرمایه اجتماعی گفت: نظام ما، یک نظام مردمی است و در حقیقت ما پشتوانه‌ای جز خدا و مردم نداریم. به هر میزان که مسئولان اجرایی در بین مردم حاضر شده و کمبودها را شفاف از زبان مردم بشنوند، به همان میزان فاصله بین مردم و مسئولان کاهش خواهد یافت./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها